به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان گوهری راد روز دوشنبه در نشست تخصصی علمی - آموزشی ویژه مدیران، معاونان، کارشناسان و راهبران آموزشی مدارس ابتدایی شرق گلستان که باحضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: ۲۱۰ هزار دانش ‌آموز مقطع ابتدایی این استان از اول مهر به مدرسه می‌روند.

وی با بیان اینکه فعال بودن مدارس ابتدایی روستایی در گلستان بالاخص در روستاهایی که جمعیت دانش‌آموزی بسیار کمی دارند، انجام امور را از لحاظ تامین نیروی انسانی و مسائل اقتصادی آن بسیار سخت کرده است، افزود: با این وجود، با هدف فراهم کردن شرایط تحصیل برای واجدین شرایط، آموزش و پرورش این مدارس را دایر کرده است.

گوهری راد از شناسایی ۹۰۰ بازمانده از تحصیل در استان گلستان نیز خبر داد و اضافه کرد: درسال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ حدود ۵۰ درصد این دانش آموزان مجددا وارد مدرسه و مشغول تحصیل شدند و برای جذب ۵۰ درصد باقیمانده آنان نیز که بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده، ترک تحصیل می کنند، همه مسوولان بالاخص فرمانداران باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با قدردانی از زحمات مدیران، معاونان، معلمان، کارشناسان و راهبران آموزشی مقطع ابتدایی در شرق گلستان بالاخص در گنبدکاووس، اضافه کرد: کار در این شهرستان به دلیل شرایط خاص اقلیمی، وسعت بالا و پراکندگی مدارس آن بویژه در مناطق روستایی، بسیار سخت است و بدون تردید معلمان این مقطع ایثار می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، آموزش و پرورش گنبدکاووس را از ادارات موفق در بین ۱۴ شهرستان استان دانست و گفت: با وجود موفقیت های برتر آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان در گلستان، گنبدکاووس در داشتن کلاس‌های مختلط و چندپایه در مقطع ابتدایی، مقام اول استان را دارد.

  گوهری راد با تاکید بر ضرورت رفع این مشکلات در گنبدکاووس افزود: بیشترین تعداد مدارس روستایی گلستان که زیر حد نصاب دانش آموز دارند در این شهرستان هستند که در برخی روستاهای آن مدارس ابتدایی با سه دانش آموز داریم.

  به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به جمعیت ۷۷ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان از پیش دبستانی تا متوسطه دوم، گفت: ۵۰ هزار نفر از این جمعیت شامل هفت هزار پیش دبستانی و ۴۳ هزار دانش آموز پایه اول تا ششم در ۲۷۱ مدرسه دولتی و غیردولتی گنبدکاووس مشغول تحصیل هستند.

کمال الدین نظرنژاد با اشاره به بعد مسافت ۲۴۰ کیلومتری بین دو مدرسه در حوزه جغرافیایی گنبدکاووس، افزود: در مدارس مقطع ابتدایی این شهرستان تعداد دو هزارو ۵۱۸ معلم، مدیر، معاون و راهبر آموزشی مشغول آموزش و مدیریت مدرسه هستند که ۵۸ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی از گنبدکاووس به عنوان شهرستان رنگین کمان اقوام در گلستان نام برد و اضافه کرد: وحدت و صمیمیت عملی بین اقوام و مذاهب در این شهرستان که در کمال احترام با هم زندگی می کنند، در سطح کشور کم نظیر است.

نظرنژاد همچنین از معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا نسبت به سختی کار و ساعت کاری معلمان این مقطع نسبت به دبیران مقطع متوسطه بازنگری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از برخی راهبران آموزشی برتر هفت شهرستان واقع درشرق استان گلستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.