یاسر لیوانی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی دو واحد آموزشی در مناطق روستایی گنبدکاوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با دستور چند ماه پیش وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برچیده شدن مدارس خشتی گلی در سراسر کشور، دو مدرسه خشتی گلی در روستای آی‌تمر گنبدکاووس و روستای یکه‌توت شهرستان مراوه‌تپه در شرق گلستان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه یک باب از مدارس جایگزین با کمک خیرین و یک باب دیگر توسط بانک ملی احداث و برای هر کدام دو میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با ساخت این دو مدرسه جدید و تحویل آن به آموزش و پرورش استان تا مهر امسال، پرونده مدارس خشتی گلی در استان گلستان برای همیشه بسته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان همچنین اعلام کرد که تا قبل از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تعداد ۱۲۷ کلاس درس در قالب ۲۲ باب مدرسه تازه ساخت در مناطق شهری و روستایی که دو مدرسه خشتی گلی هم بخشی از آن است، تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این تعداد واحد آموزشی که چهار مدرسه با ۱۷ کلاس درس آن در شهرستان گنبدکاووس است، یک سالن ورزشی ضمیمه یکی از مدارس استان نیز به بهره برداری می‌رسد.

لیوانی اضافه کرد: برای عملیات اجرایی احداث ۱۲۷ کلاس درس جدید در گلستان که ۷۴ کلاس درس آن با مشارکت خیرین و نیکوکاران ساخته شده درمجموع ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شده‌ است.

وی همچنین از اجرای سیستم گرمایشی استاندارد در ۵۲۰ کلاس درس استان گلستان نیز خبر داد و گفت: این اقدام با هزینه ۱۱۵ میلیارد ریال انجام شده‌است.

لیوانی ادامه داد: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس گلستان در تمامی مدارسی که شبکه گازرسانی به آن رسیده‌است، بساط بخاری های نفتی جمع و بخاری گازی نصب شده‌ است.

آموزش و پرورش استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان، افزون بر ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در حدود ۲۶۰۰ مدرسه درس می‌خوانند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.