به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در همایش غدیر محور اتحاد امت اسلامی در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس، با تبریک عید غدیر به ملت ایران بویژه سادات اظهار داشت: اخیرا نشست های مختلفی پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب برای ایجاد مجمع سادات در استان برگزار شده است.

وی افزود: برای شناسایی سادات در جامعه به عنوان ذریه رسول الله(ص) از طریق حضرت امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا (س)، باید تلاش بیشتری شود.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: سادات به عنوان نسلی با برکت فرزندان حضرت اسماعیل جد رسول مکرم اسلام(ص) هستند که مومنان در روز عید غدیر با حضور در منازل سادات از آنان تجلیل می کنند.

حجت الاسلام ترابی افزود: بنابر فرموده امام رضا (ع) اولاد علی (ع) و فاطمه (س) ماهیتشان فرق دارد به طوری که هم دعایشان مستجاب و هم نفرینشان گیراست و هر کس به آنان احترام بگذارد به پیامبر خدا (ص) احترام گذاشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان نیز با تقدیر از حضور علمای تشیع و تسنن در این همایش گفت: برگزاری این گونه برنامه های می تواند پیام رسان تقریب و وحدت مردم در شهرستان گنبد باشد.

اسکندر اسکندری افزود: مسلمانان بر اساس عقبه بسیار محکم و مستند خود می توانند بگویند کاملترین دین را در کل دنیا با همه افکار و ادعاهای مختلف دارند و امت اسلامی حول محور وحدت به سمت افقی روش حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: بحث غدیر در دین اسلام یکی از مهمترین محورهای انسجام و اتحاد مسلمانان است که توجه به آن مانع شکل گیری تفکرات انحرافی و تفرقه آمیز می شود و زمینه شکل گیری حکومت اسلامی را فراهم می کند.

وی با اشاره به حرکت در مسیر آموزه های دینی و داشتن رویکرد اسلامی در کشور گفت:‌ کمیته امداد نیز بر اساس آموزه های دینی علاوه بر افراد تحت پوشش خود در حد توان به سایر نیازمندان جامعه خدمات در حوزه های مختلف ارائه می دهد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور تاکید کرد: کمیته امداد برای افزایش خدمات رسانی به نیازمندان و مبارزه با فقر در جامعه همراهی خیران را می طلبد.    

 به گزارش ایرنا همایش غدیر محور اتحاد امت اسلامی به همت کمیته امداد گنبدکاووس و داشلی برون برگزار و در پایان آن از سادات حاضر در نشست با اهدای هدایایی تقدیر شد.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.