هادی حق‌شناس امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در آق قلا گفت: گلستان در تولید انواع محصولات کشاورزی و صیفی مانند گندم، دانه‌های روغنی و گوشت مرغ دارای رتبه های اول تا سوم  کشور است که گسترش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی می تواند منجر به ایجاد شغل بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی استان شود.

وی ادامه داد : پرداخت تسهیلات در زمان خرید محصول، مشکل نقدینگی صاحبان صنایع را برطرف کرده و امکان بهره وری بیشتر از محصولات زراعی و صیفی را افزایش می دهد.

استاندار گلستان به تولید فراوان گوجه فرنگی در استان اشاره کرد و گفت: پشتیبانی مالی از کارخانجاتی مانند تولید رب علاوه بر تقویت حوزه صنعت، عایدی زارعان و کشاورزان منطقه را نیز بهبود می بخشد.

حق شناس ادامه داد : در حال حاضر به سبب ظرفیت اندک واحدهای فراوری، محصولات استان به صورت خام به سایر استان ها فرستاده می شود که لازم است با جلب نظر سرمایه گذاران، واحدهای تولیدی جدید در استان احداث شود.

وی افزود: ارزش افزوده‌ای که می‌تواند نصیب تولیدکنندگان و مردم گلستان شود با نبود صنایع تبدیلی کافی به سایر استان‌ها سرازیر می‌شود.

حق شناس همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان به دلایلی مانند نبود مواد اولیه و  کمبود نقدینگی دچار رکود هستند که باید شرایط را برای فعالیت دوباره آنها فراهم کرد.

در پایان این مراسم پروژه تولید کنسانتره خوراک طیور شرکت "ماکیان دانه هیرکان" با ظرفیت سالانه ۳۶ هزار تن و عملیات اجرایی پروژه تولید خوراک دام و طیور شرکت "تجارت گستر درسا" با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.