بهزاد هرمزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روستاهای شمال گلستان و به دلیل کمبود منابع آبی و وابستگی خانواده ها به دام و طیور، از آب شرب برای سیراب کردن حیوانات استفاده می شود که همین عامل موجب افزایش مصرف در این مناطق شده است.

وی بیان کرد: همچنین در برخی روستاهایی ییلاقی و برخوردار از آب و هوای مطلوب، خانه های ویلایی بسیاری ساخته شده که در روزهای گرم سال و با هجوم خوش نشین ها، مصرف آب، ناگهان چند برابر افزایش یافته و علاوه بر بالا رفتن سرانه، خدمات رسانی به مشترکین را نیز با دشواری مواجه می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان افزود: به عنوان مثال روستایی که مطابق آمار، جمعیت دائم کمتر از ۴۰ خانوار دارد، در تابستان میزبان ۵۰۰ خانوار است که این افزایش ناگهانی جمعیت، منجر به تقاضای زیاد و در نتیجه مصرف فراوان آب می شود.

هرمزی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در سال های اخیر بیش از ۶۰ میلیارد ریال از مشترکین طلبکار است که بخشی از این بدهی ها مربوط به خوش نشین های ساکن روستاهای ییلاقی است.

وی به طرح های در دست اقدام برای آب رسانی روستاهای گلستان اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد انجام شده در سال ۹۶، تکمیل این طرح ها به ۱۱ هزار میلیارد ریال نیاز داشت که این رقم در حال حاضر افزایش فراوان یافته و به همین دلیل بهره برداری از این طرح ها به زمان بیشتری احتیاج دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان افزود: در این شرایط سخت و منابع مالی محدود ، مجبور به اولویت بندی طرح ها و تامین آرام آرام نیازهای روستاییان هستیم که صرفه جویی و رعایت هر چه بیشتر الگوی مصرف می تواند دسترسی همه مشترکین به آب شرب سالم و بهداشتی را آسان تر کند.

هرمزی گفت: در حال حاضر از ۹۳۴ روستای واجد شرایط اجرای طرح آبرسانی، ۸۰۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.