به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود تمرتاش روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: گنبدکاووس در مجموع ۲۷۳ آزاده سرافراز دارد که مراسم تجلیل از این عزیزان در روز ۲۷ مرداد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی افزود: برای بزرگداشت ایام ورود آزادگان به میهن، مراسم استقبال نمادین از کاروان آزادگان و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس روز شنبه ۲۶ ماه جاری درمحل یادمان شهدای گمنام و با حضور  مسوولان ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار می شود.

تمرتاش همچنین آمار شهدای شهرستان گنبدکاووس را  ۵۱۳ شهید اعلام کرد و گفت: از این تعداد شهید ۲۱ نفر شهیده (خانم)، ۱۷۳ نفر اهل سنت، ۳۰ شهید دانش آموز، ۳۳ شهید واقعه منا و سه شهید مدافع حرم هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آمار شهدا و آزادگان، گنبدکاووس ۱۷۱۰ جانباز (ایثارگر) دارد که ۹۶۷  نفر آنان کمتر از ۲۵ درصد و ۶۷۹ نفر آنان نیز بین ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی دارند و از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس همچنین با تشریح برخی خدمات این اداره به جامعه هدف و خانواده های آنان، از بیکاری ۲۳۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این شهرستان که مدرک تحصیلی دانشگاهی نیز دارند، خبر داد و گفت: تلاش داریم با همکاری ادارات و نهادها و در چارچوب ضوابط قانونی، فرصت شغلی برای این عده فراهم شود.

تمرتاش ادامه داد: درسال گذشته با تلاش های صورت گرفته برای ۵۳ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر گنبدکاووس در دستگاه های مختلف اداری فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، حرفه خبرنگاری را از شغل های بسیار سخت و حساس دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و هدایت افکار عمومی کار ارزشمندی است که خبرنگاران باید به عنوان یک دیده بان، با شناخت صحیح نیازها و مطالبات دو سویه مردم و مسوولان در این مسیر گام بردارند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.