اعضای ستاد نمازجمعه گرگان شامگاه دیروز به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران در  تهران و همزمان در گرگان، با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این دیدار گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) دستور تاسیس نماز جمعه را دادند. پنجم مرداد ماه سال 1358 نخستین نماز جمعه در تهران تشکیل و در همان روز در گرگان هم نماز جمعه به امامت بنده برگزار شد. در این سالها تعدادی از امامان جمعه از جمله آیت الله صدوقی، آیت الله دستغیب، قاضی طباطبایی و... به شهادت رسیدند.

قدیمی ترین امام جمعه کشور، تقویت ایمان، تقوا، آگاهی و بصیرت مردم را از آثار و برکات نماز جمعه برشمرد و گفت: هر امام جمعه ای باید به اندازه ظرفیتش در راستای تقویت این موارد گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله ای که امروز باید به آن توجه داشته باشیم، وحدت اسلامی است، خاطرنشان کرد: عده ای تیشه به ریشه امت اسلامی می زنند. در گوشه کنارمان میبینیم که کشورهای اسلامی درگیر چه مشکلات و درگیری هایی هستند.

امام جمعه گرگان در ادامه به اهمیت حضور در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در روایات آمده کسی که برای رضایت خدا در نماز جمعه  شرکت کند، وقتی از نماز جمعه باز میگردد خداوند گناهان او را می بخشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اهمیت شیطان شناسی، تصریح کرد: شیطان شناسی یکی از معارف اسلامی است. اگر خصوصیاتی که خداوند برای شیطان معرفی کرده را بشناسیم، می توانیم  شیطان های جامعه خودمان را پیدا کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.