به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه مردم گنبدکاووس گفت: جایگاه نمازجمعه، جایگاه هدایتگری سیاسی و فرهنگی جامعه است و امام جمعه نیز با بیان گفتمانهای انقلاب اسلامی از آن دفاع میکند.

وی با اشاره به هجمههای تخریبی دشمنان علیه ائمه جمعه و تخریب جایگاه نمازجمعه، افزود: این هجمه ها و تخریب ها نشان از اهمیت جایگاه نماز جمعه و نقش ارشادی امامان جمعه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حجج اسلام "پورشمسیان و سبحانی" امامان جمعه سابق گنبدکاووس که به دیار باقی شتافته اند و نیز دعا برای شفای حجت الاسلام عمادی که مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهرستان را بنا نمودند، از تلاش های ستاد نمازجمعه و اعضای آن در ایجاد نظم و انضباط و رفاه و آسایش برای نمازگزاران گنبدی قدردانی کرد.

حجت الاسلام ترابی با تشبیه نماز جمعه به کابینه ای که اعضای آن را نمازگزاران تشکیل می دهند، اضافه کرد: حضور هرچه بیشتر مردم در نماز جمعه و برگزاری باشکوه آن به قدرت و عزت جامعه اسلامی کمک میکند.

وی با یادآوری دیدار چند روز پیش تعدادی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با رهبری انقلاب و سخنان معظم له در این دیدار، تصریح کرد: نکته کلیدی سخنان رهبری و امید به تحقق عملی سخن سیدحسن نصرالله برای اقامه نمازجماعت در مسجد الاقصی،   روحیه جدیدی در نهضت مبارزاتی گروههای مقاومت فلسطینی و امت اسلامی با رژیم منفور و غاصب صهیونیستی وارد کرد.

امام جمعه گنبدکاووس با یادآوری برخی جنایت ها و خباثهای انگلستان در ۲۰۰ سال گذشته در ایران و نیز با اشاره به روی کارآمدن نخست وزیر جدید این کشور استعماری، گفت: ظاهرا نخست وزیر جدید که به قدرت ایران اسلامی واقف است، قصد دارد، مساله نفتکش های دو کشور را از طریق دیپلماتیک حل کند.

حجت الاسلام ترابی افزود: به نظر می رسد، قدرت استعماری و زورگویی انگلستان افول کرده و حتی متحدانش از جمله آمریکا نیز او را در مساله نفتکش توقیف شده توسط جمهوری اسلامی، تنها گذاشته است؛ اگرچه توقیف نفتکش انگلیس اقدام متقابل جمهوری اسلامی به خاطر توقیف بدون دلیل نفتکش ما، توسط انگلستان بوده است.

وی همچنین شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) توسط وزارت اطلاعات را نشان دیگری از عزت و قدرت اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دانست و از مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) به خاطر این موفقیت قدردانی کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.