به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر چهارشنبه در همایش شوراهای روستایی گلستان، وجود آداب و سنن مختلف و اقلیم های متعدد در کنار فرصت حضور برادران شیعه و سنی از قومیت های مختلف ایران در کنار هم را یک فرصت بی نظیر برای استان بیان کرد.
وی ادامه داد: بهره مندی اصولی مبتنی بر برنامه ریزی از این فرصت علاوه بر تحقق توسعه، ایجاد فضای با نشاط اجتماعی و پویایی اقشار مختلف جامعه را سبب می شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این نشست اظهار داشت: باید با اتخاذ راهکارهایی جایگاه شوراها تقویت شود.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: اصل مهم در شوراها بر مبنای خدمت استوار است، اما باید در این راه از وارد کردن مساپلی همچون منافع شخصی و خویشاوندی پرهیز شود.
امام جمعه گرگان افزود: همچنین مسایلی مانند توجه به وحدت، مشارکت و شفافیت ضروری بوده و موضوعات قومیتی و طائفه‌ای نباید بر عملکرد شوراهای اسلامی تاثیرگذار باشد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی جایگاه شوراها را در عمل به رسمیت بشناسند و در اجرای پروژه های عمرانی چشم داشتی به منابع مالی حداقلی دهیاری ها نداشته باشند.
علی نصیبی اظهارداشت: گلستان یک استان حادثه خیز بوده و شوراها و دهیاران نسبت به آگاه سازی مردم در خصوص اهمیت بیمه اماکن تجاری و مسکونی برای کاهش و جبران خسارت های حوادث اقدام کنند تا در مواقعی همچون سیل اخیر راهکار مناسبی برای جبران داشته باشیم.
به گفته وی، این موضوع تاکنون در استان مغفول مانده است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.