به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری روز سه شنبه در جمع اهالی بلوچ روستای رضاآباد شهرستان رامیان در شرق گلستان با اشاره به فعالیت های مردمی در شرایط بحران سیل کشور گفت: سیل اخیر، همیاری مردم و جلوه های بی بدیل همدلی اقوام و مذاهب را برای جهانیان به نمایش گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیل، همگان شاهد تجلی واژه های عشق، انسجام، همگرایی و همدلی بویژه در گلستان بودند که برگرفته از حس انسان دوستی ایرانیان است.
معاون امور پارلمانی رییس جمهوری افزود: در شرایطی که خشکسالی، کم آبی و بی آبی به یکی از دغدغه های اصلی کشور تبدیل شده بود، بارش های اخیر در کنار تخریب های خود در تمام استان های کشور باعث احیای تالاب ها، دریاچه ها و آب های زیر زمینی تا حدودی شد.
وی افزود: سیلاب و بارش ها در چند استان مشکلاتی را ایجاد کرد، جان برخی هموطنان را گرفت و خرابی هایی را به وجود آورد ولی در کل نعمتی از سوی خداوند برای گذر از مقطع سخت کم آبی کشور بود.
امیری در خصوص درخواست اهالی این منطقه نیز بیان کرد: درخواست شهر شدن سه روستای نزدیک به هم رضاآباد، بلوچ آباد و گردایش که ساکنان آن را بلوچ ها و سیستانیان تشکیل می دهد در دستور کار مجموعه تقسیمات کشوری قرار خواهد کرد و شک نداشته باشید آنچه حق مردم است و قانون اجازه داده، اتفاق خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که هیات حاکمه آمریکا در حال اجرای دیکته صهیونیستی است و اوج دشمنی و فعالیت های ظالمانه و تحریم های یکطرفه آمریکا که فشار بر مردم ایران است از سوی نتانیاهو مورد تمجید قرار می گیرد.
معاون امور پارلمانی رئیس جمهوری افزود: این مسئله نشان از غیرقابل اعتماد بودن این افراد است که حتی یکی از قراردادهای بین المللی (برجام) را زیرپا گذاشتند ولی مردم ایران نشان داده اند که زیر بار ظلم نخواهند رفت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ویژه دولت برنامه ریزی و اجرای طرح هایی است که براساس آن فشار ناشی از حجم تحریمات را در عرصه اقتصادی تا حد امکان برای مردم کم نماید و در این راه همگرایی همگانی از سوی تمام اقوام و مذاهب نیاز است تا مسئولان بتوانند گام های مستحکم تری در این مسیر بردارند.
به گزارش ایرنا، معاون امور پارلمانی رییس جمهوری پس از حضور در بین اهالی روستای رضا آباد رامیان و کلنگ زنی خانه مسافر شهر دلند، از بیمارستان حضرت معصومه شهرستان آزادشهر بازدید و اتاق آی سی یو این مرکز درمانی را افتتاح نمود و در پایان نیز با افتتاح یک مجموعه اقتصادی در شهرک صنعتی آزادشهر در شرق گلستان، به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان، این منطقه را ترک کرد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.