به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: اولویت اول همه برنامه ریزی های ستاد مدیرت بحران، خروج آب از منطقه است زیرا مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
وی بیان داشت: طبق تقسیم بندی مسوولیت ها ، تخلیه آب از آق قلا برعهده سپاه، تامین ماشین آلات مورد نیاز بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تامین مواد غذایی و چادر بر عهده هلال احمر قرار گرفت.
وی افزود: شورای تامین استان موظف شد تا نسبت به تامین امنیت شهر با جدیت اقدام کند و برای جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار کذب، وظیفه اطلاع رسانی به صداوسیما واگذار شد.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کمیته ای برای برآورد خسارت در همه حوزه تشکیل شده و مقرر شد گزارش ها در10 روز آینده اعلام شود تا در اسرع وقت خسارات ها جبران شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.