به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: تهیه تور چشمه ریز به طول 30 متر و محصور کردن منطقه شرق و غرب رودخانه و تهیه سرشاخه های کاج و سرو برای لانه سازی مولدین کلمه توسط جامعه صیادی و تامین هزاران قطعه مولد، حفاظت از ذخایر ژنتیکی ذخایر ماهیان استخوانی و تعیین بیوتکنیک مراحل فعالیت، از جمله اقدامات انجام شده در زمان تکثیر طبیعی این ماهیان است.
وی بیان کرد: تاکنون جلسات توجیهی متعددی با جامعه صیادی گلستان برای جلب مشارکت آنان در حفاظت از تکثیر طبیعی برگزار شده که همکاری این صیادان برای تامین و انتقال ماهیان مولد به رودخانه قره سو،پاکسازی رودخانه و حفاظت از مولدین ماهی کلمه، از نتایج این نشست ها است.
به گزارش ایرنا، افزایش آب رودخانه های گلستان در زمستان امسال موجب ورود بیشتر ماهیان مولد مهاجر به رودها برای تخم ریزی و در مقابل باز شدن پای سودجویان برای صید این ماهیان شد.
این سودجویان بدون توجه به اهمیت فصل تخم ریزی و لزوم خودداری از صید، مسیری بی دردسر کسب درآمد هر چند به قیمت نابودی طبیعت را انتخاب می کنند و از صید ماهیان ماده در حال تخم ریزی هم به آسانی نمی گذرند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.