به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این سازمان، حسینقلی قوانلو اظهار داشت: امسال حدود 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مختلف برای رونق تولید استان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال درخواست 403 واحد و طرح تولیدی برای دریافت 15 هزار و 240 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک های عامل ارجاع شد و 148 واحد و طرح تاکنون موفق به اخذ 6 هزار و 300 میلیارد ریال وام شدند.
وی گفت: در این مدت از محل طرح نوسازی و بازسازی هم بانک های استان به 27 واحد تولیدی حدود 640 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
قوانلو اضافه کرد: همچنین امسال بانک های استان از منابع داخلی خود برای یک هزار و 997 واحد تولیدی استان 6 هزار و 790 میلیارد ریال تسهیلات و830 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای 40 واحد تولیدی از محل اعتبارات طرح رونق تولید سال 96، پرداخت کردند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در دو سال اخیر در مجموع حدود 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در رونق تولید و اشتغالرایی استان داشته است.
قوانلو طرح رونق تولید را یکی از موفق ترین طرح های دولت دانست و افزود: از زمان آغاز این طرح در استان زمینه رونق تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی فراهم شده است.
استاندار گلستان در نشست اخیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کرده بود: نرخ بیکاری استان از 12.7 درصد سال قبل به 10.7 درصد کاهش یافته است در حالی که میانگین نرخ بیکاری کشور 11.7 درصد است.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.
6204/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.