به گزارش خبرنگار ایرنا سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: همچنین 30 درصد سرقت های استان کلان و 70 درصد دیگر سرقت های خرد است و در این بخش گلستان با داشتن 1.4 درصد کل سرقت های کشور در رتبه هفدهم قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: امسال همچنین 13 تن و 833 کیلوگرم انواع مود مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد رشد داشت .
به گفته جاویدان گلستان از لحاظ میزان کشف مواد مخدر در جایگاه دهم قرار دارد.
وی ادامه داد: از کل میزان کشفیات مواد مخدر در گلستان، 9 تن و 511 کیلوگرم تریاک، یک تن و 844 کیلوگرم حشیش و 2 تن و 478 کیلوگرم سایر مواد مخدر بوده که در این رابطه 92 سرکرده باندهای قاچاق استانی و برون استانی، 257 نفر عنصر و رابط باندها و پنج هزار و 117 معتاد دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گلستان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر امسال از مجموع کشفیات چهار سال گذشته بیشتر بوده و که نشان دهنده اشراف کامل پلیس مبارزه با مواد مخدر به گروه ها، باندها و اعضای تهیه و توزیع مواد مخدر است.
جاویدان بیان کرد: از این گروه ها، باندها و معتادین، 14 دستگاه خودروی سنگین و 116 دستگاه خودرو سبک حمل مواد مخدر، 38 دستگاه موتورسیکلت و هفت قبضه انواع اسلحه کشف و ضبط شد.
وی افزود: از ابتدای سال تا پایان دی ماه همچنین 642 محله و منطقه آلوده به مواد مخدر گلستان پاکسازی شد.
فرمانده انتظامی گلستان به کشف انواع کالای قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: امسال حدود 700 فقره قاچاق کالا از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی به ارزش بیش از 318 میلیارد ریال کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 98 درصد رشد داشت.
وی به حوادث ترافیک درون و برون شهری در گلستان اشاره کرد و گفت: از کل تصادفات رخ داده امسال استان، 65 درصد درون شهری و 35 درصد برون شهری است که از مجموع این حوادث 4 درصد منجر به فوت، 70 درصد تصادفات جرحی و 26 درصد دیگر خسارتی نداشت.
وی یادآور شد: بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت به ترتیب در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و علی آباد کتول بوده است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.