به گزارش خبرنگار ایرنا، علی وحدتی امروز دوشنبه در آیین رونمایی از این تولیدات اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد مالی ویژه است که درک و نگرش نوینی به تکنولوژی دارد و به همین دلیل از سایر موسسات مالی متفاوت است.
وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان با محدودیتی در منابع مالی مواجه نیست.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری گفت: بسیاری از ابزارهای بهره ‌مندی از تامین مالی آسان است اما با مقررات اضافی پیچیده شده که درصدد اصلاح قوانین و مقررات این مسیر هستیم.
در این آیین از محصولاتی همچون داروهای نوترکیب، پودر یدید و یدات پتاسیم، محلول پرسیدین 15% غذایی، احداث خط تولید فلویدکپ برای تولید داروهای گیاهی، ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی، توسعه پکیج نیمه صنعتی حذف آهن از آب شرب، تکثیر انبوه ملکه زنبور عسل، موتور قایق الکتریکی 12 ولت و 24 ولت و موتور پوسته گرد دی. سی. از 12 تا 70 ولت، تکنولوژی نوین تولید بذر دانه های روغنی، تجهیزات تکمیلی خط تولید جهت دو محصول افزا و ویوامکس رونمایی شد.
همچنین در این روز و هم‌زمان با سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان، توافق‌نامه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، بین صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری استان گلستان منعقد شد.
به گزارش ایرنا در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ششم آبان 1389 قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در ماده پنج این قانون ذکر شده که صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و زیر نظر رییس شورا تاسیس شود.
7333/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.