به گزارش خبرنگاران ایرنا؛ خیابان ها، میادین، حسینیه ها، تکایا و صحن امام زادگان و بقاع متبرکه گرگان از جمله امامزاده عبدالله و امامزاده نور از شب گذشته /شنبه/ سوم آذر 97 میزبان جشن فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و ششمین امام شیعیان جهان امام جعفر صادق (ع ) است.
ارادتمندان و شیفتگان سلاله رسول الله در گلستان همچنان به سرور و شادمانی مشغولند.
همچنین در شهرهای سنی نشین استان گلستان ویژه برنامه های مذهبی مردم منطقه بویژه ترکمن ها در حال برگزاری است.
در برخی مساجد و تکایای گلستان نیز قرائت قرآن با نوای قاریان مشهور و اجرای گروه تواشیح ویژه ولادت پیام‌آور مهربانی‌ و مدیحه سرایی مداحان برگزار و سخنرانان در این آیین ها با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی پیامبر عظیم الشأن اسلام بر اصل وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت بین شیعه و سنی تاکید دارند.
همچنین شب گذشته آیین شب شعر و سرایش در مدح پیامبر اکرم (ص) در برخی از حوزه های علمیه مناطق اهل سنت استان گلستان برگزار شد.
از دیگر سو آن دسته از مساجد گرگان که گروههای فرهنگی فعالی دارند فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی را برای حاضرین در جشن به نمایش گذاشتند.
گفتنی است آخرین فرستاده حق حضرت محمد (ص) در 17 ربیع الاول سال 570 عام الفیل در مکه مکرمه دیده به جهان گشود.
خاتم پیامبران دارای لقب هایی همچون رسول الله، امین، مصطفی، خاتم النبیین، رسول اکرم، نبی الرحمه، سید المرسلین، رسول اعظم، طه و یس بودند و کنیه ایشان ابوالقاسم و ابوابراهیم است.
حضرت محمد (ص) در 25 سالگی با خدیجه (س) از بانوان ثروتمند و صاحب نام مکه ازدواج کرد؛ بانویی که پس آغاز رسالت رسول اکرم (ص) تمام ثروت خویش را در راه گسترش دین آسمانی صرف کرد.
حضرت محمد (ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری در 63 سالگی در مدینه منوره دیده از جهان فرو بست.
امام صادق علیه السلام نیز در 27 ربیع الاول سال 83 هـجری قمری در مدینه به دنیا آمد.
پیشوای شیعه القاب دیگری مانند فاضل و صابر و طاهر هم داشته اند، لقب صادق را حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) برای آن حضرت انتخاب فرمودند.
امام صادق در بیست و پنجم شوال سال 148 هـ ق در 65 سالگی وفات یافت و در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموی خود امام مجتبی علیه السلام به خاک سپرده شد.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.