به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز چهارشنبه در همایش حمایت از کالای داخلی و کسب و کار پایدار در جمع حدود 50 نفر از صاحبان واحدهای توزیع و پخش و فعالان اقتصادی شرق گلستان که در گنبد برگزار شد، گفت: بانهادینه شدن فرهنگ خرید کالای داخلی، تولید رونق گرفته و اشتغال پایدار ایجاد می شود.
وی افزود: توجه جدی همه تولیدکنندگان به تولید محصول با کیفیت، قابل رقابت و با قیمت مناسب، لازمه نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای داخلی و ایرانی است که رهبری انقلاب در پیام نوروزی امسال آن را به عنوان یک راهبرد مطرح کردند.
شیبک اضافه کرد: مردم نسبت به خرید کالای داخلی تعصب لازم را ندارند و واقعیت تلخ نیز آن است که برخی محصولات با کیفیت ایرانی با برند و مارک های خارجی به فروش می رسد.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر این نوع نگاه در جامعه، تصریح کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح رسانه ای که تاکنون ضعیف بوده و استفاده از ظرفیت های موجود بویژه ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای داخلی، نیاز امروز جامعه است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبد ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی در شهرستان ها و استان با خرید محصولات آنان توسط مردم و ادارات و نهادها به رونق تولید و پایداری اشتغال جامعه کمک می کند.
شیبک گفت: دولت نیز حمایت های جدی و خوبی از واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این واحدها و کارآفرینان انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، دراین همایش دکتر بهزاد شهرابی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول نیز در خصوص اهداف و راهکارهای حمایت از کالای ایرانی مطالبی بیان کرد.
نیمی از جمعیت تقریبی یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند که از این تعداد 350 هزار نفر آن در گنبدکاووس زندگی می کنند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.