مدل‌های کسب درآمد در تیک تاک چیزی بین یوتیوب و اینستاگرام است. همانطور که می‌دانید، یوتیوب در ازای تعداد بازدیدها و سابسکرایبرها و همچنین بابت تبلیغاتی که خودش در ابتدا یا لابلای ویدئوها نمایش می‌دهد، به شما مستقیماً پول پرداخت می‌کند. این در کنار مبالغی است که اسپانسرها می‌توانند بابت تبلیغات مستقیم محصولات یا خدماتشان به شما بپردازند.

کسب درآمد از تیک تاک از طریق راه‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • فروش محصول

  • فروش خدمات

  • اسپانسر

  • تبلیغات

  • دریافت الماس‌های تیک تاک

  • مدیریت تبلیغاتی تیک تاکی

  • فروش اکانت

  • بازاریابی برای فروش محصول در پلتفرم‌های دیگر

در ادامه به توضیح کامل هرکدام از این پلن‌های درآمدی از تیک تاک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

تیک تاک چیست؟

خیلی از افراد در ایران هنوز آشنایی چندانی با تیک تاک ندارند و بیشتر کاربران جوان و نوجوان هستند که در داخل کشور از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی است که در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در کل جهان تبدیل شود.

اساس کار تیک تاک تولید و انتشار ویدئوهای خلاقانه بسیار کوتاه است. این شبکه اجتماعی بیشتر به واسطه کلیپ‌های طنز و محتواهای خلاقانه پر از سرگرمی شناخته شده است و به همین خاطر هم توانسته محبوبیت زیادی در بین جوانان کسب کند. این شبکه اجتماعی در سال 2021 توانست رتبه بالاترین بازدیدهای وب‌سایتی را به خود اختصاص دهد و حتی از موتور گوگل هم سبقت بگیرد!

مدل‌های کسب درآمد از تیک تاک

مدل‌های کسب درآمد در تیک تاک چیزی بین یوتیوب و اینستاگرام است. همانطور که می‌دانید، یوتیوب در ازای تعداد بازدیدها و سابسکرایبرها و همچنین بابت تبلیغاتی که خودش در ابتدا یا لابلای ویدئوها نمایش می‌دهد، به شما مستقیماً پول پرداخت می‌کند. این در کنار مبالغی است که اسپانسرها می‌توانند بابت تبلیغات مستقیم محصولات یا خدماتشان به شما بپردازند.

در اینستاگرام اما پلن درآمد مستقیمی وجود ندارد و همه مبالغ دریافتی ناشی از تبلیغات در پست و استوری و البته اسپانسرهای شخصی است.

در تیک تاک شما به دو صورت می‌توانید کسب درآمد کنید:

  1. کسب درآمد از تبلیغات، به واسطه داشتن مخاطبان و بازدیدکنندگان زیاد

  2. کسب درآمد از طریق دریافت الماس‌های تیک تاک

راه‌های کسب درآمد از تیک تاک در ایران

در زیر به توضیح بهترین و اصلی‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از تیک تاک در ایران می‌پردازیم.

چند راهکار کلیدی وجود دارد که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، اما در ادامه به شرح کامل آن‌ها می‌پردازیم:

فروش محصول

اگر به عنوان یک بلاگر در tiktok فعالیت گسترده‌ای داشته باشید و بتوانید تعداد زیادی دنبال‌کننده و بازدیدکننده برای صفحه شخصی خود جذب کنید، می‌توانید به پلن‌های درآمدی از طریق فروش محصول فکر کنید. خیلی از بلاگرهای تیک تاکی اصولاً در زمینه تولید برخی محصولات فعالیت دارند و از پتانسیل بازدیدکنندگان خود برای تبلیغ محصولاتشان بهره می‌برند.

البته باید توجه داشته باشید که بیشتر کاربران تیک تاک در ایران جوانان و نوجوانان بین 15 تا 25 سال هستند، بنابراین محصولات شما باید این گروه از مشتریان را هدف بگیرد.

علاوه بر تولید، می‌توانید به عنوان فروشنده واسطه هم عمل کنید، به این صورت که با یک تولیدکننده قرارداد بسته و پس از تأمین کالای کافی در انبار، از بستر تیک تاک اقدام به فروش نمایید. داشتن درگاه پرداخت رسمی می‌تواند اعتماد مخاطبان را بیشتر جلب کرده و شانس فروش را نیز بالاتر ببرد.

فروش خدمات

چنانچه تعداد بازدیدکنندگان شما به قدری باشد که بتوان به آن‌ها به چشم مشتری بالقوه نگاه کرد، می‌توانید به فروش خدمات خود نیز فکر کنید. خیلی از بلاگرهای تیک تاکی که ویدئوهای جذاب می‌سازند، این توانایی را در قالب خدمات با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند و در ازای انجام همین کارها برای ویدئوهای آنان پول می‌گیرند.

جدای از خدمات ویدئویی، شما می‌توانید هر نوع خدمات دیگری که ارائه می‌کنید را نیز در تیک تاک تبلیغ نمایید.

نکته کلیدی برای فروش خدمات یا محصولات، داشتن فالوورهای کافی و البته ساختن ویدئوهای تبلیغاتی جالب توجه است.

اسپانسر

اگر دنبال‌کننده کافی دارید و ویدئوهای شما بازدیدهای زیادی دارند، می‌توانید به فکر اسپانسر گرفتن هم باشید. به این صورت که به جای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، در ازای دریافت پول، خدمات یا محصولات شرکت‌ها یا افراد دیگر را در ویدئوهای خلاقانه خود شریک کنید.

اسپانسرینگ به این معناست که شما ویدئوهای همیشگی خود را می‌سازید، اما بسته به نوع قرارداد، موضوع آن را به محصول شرکت مورد نظر اختصاص می‌دهید، یا لوگوی آنان را نمایش می‌دهید یا اینکه در بخشی از ویدئو آن‌ها را معرفی می‌کنید.

خیلی از کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدماتی برای جوانان و نوجوانان دارند، مانند تولیدی‌های پوشاک، اکسسوری‌های مختلف و غیره حاضرند به شما پول پرداخت کنند تا در تیک تاک تبلیغ محصولات آنان را بکنید.

امروزه خیلی از برندها متوجه شده‌اند که تیک تاک در ایران یک فضای تبلیغاتی بکر و مهم است که شانس زیادی برای جذب مشتریان جوان در اختیارشان می‌گذارد.

 

آیا با فعالیت در تیک تاک می‌توان درآمد کسب کرد؟ (1)

 

تبلیغات تیک تاکی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از تیک تاک، تبلیغات مستقیم است. شما می‌توانید ویدئوهای خود را مستقیماً به تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار اختصاص دهید و در ازای این کار از آنان پول دریافت کنید. این تبلیغات می‌تواند از طریق بارگذاری ویدئویی که مستقیماً در اختیار شما گذاشته شده صورت بگیرد، یا اینکه خودتان به عنوان بلاگر، مستقیماً به تبلیغ بپردازید.

امروزه شما می‌توانید بسته به تعداد بازدید و دنبال‌کننده، به ازای هر ویدئوی تبلیغاتی در تیک تاک بین 1 تا 10 میلیون تومان پول دریافت کنید.

دریافت الماس‌های تیک تاک

یکی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد تیک تاک، الماس‌های ویژه‌ای است که کاربران می‌توانند آن‌ها را تهیه کرده و به عنوان جایزه، هدیه یا تشکر به بلاگرهای محبوب خود بدهند. جالب اینکه برای تهیه این الماس‌ها در تیک تاک باید پول واقعی خرج کنید!

بنابراین اگر بتوانید مخاطبان خود را به دادن الماس ترغیب کنید، می‌توانید آن‌ها را نقد کرده و به صورت واحدهای ارزی رسمی (دلار و یورو) دریافت کنید.

البته در ایران نمی‌توان زیاد روی این پلن درآمدی حساب باز کرد، زیرا در وهله اول مخاطبان ایرانی به خاطر تحریم‌ها امکان خرید الماس را ندارند و اگر موفق به گرفتن الماس شوید هم نقد کردن آن دردسر زیادی به همراه خواهد داشت.

با این وجود، اگر بتوانید به زبان انگلیسی یا برای مخاطبان فارسی‌زبان خارج از ایران تولید محتوا کرده و از آنان درخواست ارسال الماس برای حمایت بیشتر نمایید، می‌توانید به این پلن درآمدی هم فکر کنید.

فروش اکانت

اکانت‌های تیک تاکی هنوز به اندازه اکانت‌های امروزی اینستاگرامی ارزش مادی ندارند، هرچند بدون ارزش هم نیستند. به همین دلیل خیلی از افراد یک یا چندین پیج جدید را افتتاح کرده و با فعالیت مداوم و تولید ویدئوهای جذاب، اقدام به جذب فالوور می‌کنند. سپس بعد از اینکه تعداد دنبال‌کنندگان و بازدیدکنندگان این پیج‌ها افزایش یافت، اقدام به فروش آن‌ها می‌نمایند.

بهترین راه برای جذب سریع فالوور در تیک تاک، استفاده از محتواهای موسیقی‌محور (معرفی موزیک، ساخت موزیک و غیره) است. شما می‌توانید اکانت‌های تیک تاکی با تعداد مخاطبان بالا را به قیمت‌های خوبی به فروش برسانید.

خیلی از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه کار خودشان را از صفر شروع کنند، یک اکانت فعال و پرمخاطب را خریداری کرده و شروع قدرتمندتری در این شبکه اجتماعی داشته باشند. به همین خاطر برای اکانت‌های پرمخاطب، همیشه مشتری وجود دارد.

مدیریت تبلیغاتی تیک تاکی

یکی از راه‌های جانبی برای کسب درآمد از تیک تاک، این است که یک سایت یا کانال تلگرامی راه‌اندازی کنید و اقدام به رصد کردن صفحات پرمخاطب تیک تاک نمایید. سپس با ادمین این اکانت‌ها ارتباط بگیرید و در ازای معرفی مشتری و اسپانسر، از آنان درصد دریافت کنید.

اگر دست به این اقدام بزنید، پلتفرمی را در اختیار دارید که علاقه‌مندان برای تبلیغ در تیک تاک، از طریق شما می‌توانند با پیج‌های پرطرفدار آشنا شده و تعرفه‌های قیمتی را بشناسند. شما سپس به‌عنوان واسطه، اطلاعات پیج مورد نظر را در اختیار مشتری قرار می‌دهید و در ازای خدمات خود پول دریافت می‌کنید.

بازاریابی برای فروش محصول در پلتفرم‌های دیگر

شما می‌توانید به‌جای فروش مستقیم محصول در تیک تاک، آن را در یک پلتفرم رسمی‌تر مانند دیجی‌کالا یا ترب قرار دهید و از پتانسیل صفحه تیک تاک خود برای بازاریابی آن محصول در پلتفرم رسمی‌تر استفاده نمایید. به این صورت که از طریق ویدئوهای خود محصول را تبلیغ کرده و مخاطبان را ترغیب می‌کنید که برای خرید کردن، به صفحه ترب، دیجی‌کالا یا حتی سایت رسمی خود شما مراجعه کنند.

 

آیا با فعالیت در تیک تاک می‌توان درآمد کسب کرد؟ (3)

 

روش‌های موفقیت در تیک تاک

برای اینکه بتوانید به کسب درآمد از تیک تاک فکر کنید، نیاز دارید ابتدا یک صفحه پرمخاطب، با تعداد فالوورها و بازدیدهای زیاد داشته باشید. برای این کار ابتدا باید به‌عنوان یک بلاگر، با سبک و سلیقه شخصی خودتان، به یک موفقیت نسبی برسید تا بعداً بتوانید به پلن‌های درآمدی هم فکر کنید.

چند نکته کلیدی برای موفقیت در شبکه اجتماعی تیک تاک وجود دارد که در زیر به‌صورت خلاصه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • نظم داشته باشید – گرچه ممکن است در اول راه کمی ناامید شوید، اما کلید موفقیت شما نظم داشتن است. سعی کنید به اندازه محتوا تولید کنید و به شکل سختگیرانه‌ای، در زمان‌های مقرر منتشر کنید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود تا الگوریتم‌های تیک تاک شما را بیشتر به مخاطبان نشان دهد، بلکه فالوورهای شما را به تماشای محتواهای منظم عادت می‌دهد.

  • مخاطبان هدف خود را تعریف کنید – تنها تولید ویدئوهای جذاب کافی نیست، شما باید پیش خودتان مشخص کنید که برای چه مخاطبانی ویدئو می‌سازید و چارچوب‌های مشخصی را تنظیم نمایید و از آن‌ها تخطی نکنید. توجه کنید که تقریباً تمام مخاطبان تیک تاک زیر 28 سال سن دارند و به همین خاطر محتواهای شما باید مطابق با سلیقه آنان باشد تا موفق شوید.

  • ویدئوهای خلاقانه بسازید – مهم‌ترین قابلیت محتواهای تیک تاکی این است که جذاب، متفاوت و خلاقانه هستند. خوشبختانه منابع آموزشی مختلفی مانند سایت تدوین با ما برای ساخت ویدئوهای وایرال وجود دارند(برای مشاهده سایت اینجا کلیک کنید) که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • حفظ تعامل – تعامل داشتن اصولاً راز موفقیت در تمام شبکه‌های اجتماعی است. همان‌طور که مخاطبان خود را با بارگذاری ویدئوهای جنجالی یا چالش‌برانگیز ترغیب به تعامل و نظردهی می‌کنید، خودتان هم یک مخاطب فعال باشید و زیر پست‌های دیگران کامنت بگذارید و در بحث‌ها شرکت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوید و فالوورهای بیشتری بگیرید.

  • خودتان را محدود نکنید – تیک تاک می‌تواند شبکه اجتماعی اصلی شما باشد اما نباید به تنها شبکه اجتماعی شما تبدیل شود. اگر بیشتر فعالیتتان روی تیک تاک است، سعی کنید از بستر اینستاگرام، یوتوب یا حتی سایت شخصی خود برای جذب فالوورهای بیشتر در تیک تاک استفاده کنید و پیج خودتان را تبلیغ نمایید.

سخن آخر

تیک تاک یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جدید در جهان است که توانسته طی سال‌های گذشته مخاطبان جوان زیادی را در جهان و ایران به خود جلب کند. اگر هوشمند باشید می‌توانید از این بستر نو برای کسب درآمد و تبدیل شدن به یک بلاگر تیک تاکی موفق نهایت استفاده را ببرید.

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از تیک تاک وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به آن‌ها اشاره کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.