یک بانوی معلم اصفهانی از فواید طرح ویژه معلم خصوصی آنلاین گفت و بر ضرورت ارتقای مهارت آموزی در مدارس تاکید کرد.

«فیلیمومدرسه» اخیرا با طراحی قابلیت «معلم خصوصی» و به کارگرفتن معلمان علاقه‌مند به تدریس آنلاین و خصوصی در فضای این پلتفرم، اقدام به اشتغال‌زایی برای معلمان سراسر کشور کرده است. دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و حتی ایام تابستان، اگر با مشکلات درسی روبه‌رو شوند، می‌توانند از طریق این پلتفرم با یک معلم به صورت خصوصی در ارتباط باشند و طبق زمان تعیین شده در کلاس مد نظرشان شرکت کنند. 

 

«مونا نامداری» یکی از معلمان اصفهانی که با این پلتفرم همکاری می‌کند  در مورد نحوه همکاری خود با سرح معلم خصوصی گفت: دانش‌آموزان در بعضی از نکات و مباحث، ضعف دارند که در کلاس‌های خصوصی تصویری و آنلاین می‌توانیم اشکالاتشان را برطرف کنم. البته مشارکتی که در این گفتگوها صورت می‌گیرد باعث ایجاد حس صمیمیت بیشتر و افزایش یادگیری می‌شود. 

 

افزایش یادگیری با معلم خصوصی آنلاین

 

او ادامه داد: تفاوت این نوع معلم خصوصی با موارد سنتی در این است که هر زمانی که دانش‌آموزان دچار مشکل ‌شوند، معلمان در دسترس هستند تا به آنها جواب بدهند. به هر حال گاهی معلمان در مدارس موضوعات را به صورت پیچیده توضیح می‌دهند و دانش‌آموزان آن موضوعات را به درستی یاد نمی‌گیرند. اما معلم در این طرح ویژه با بیانی شیوا و صمیمی می‌تواند موضوعات را توضیح دهد و به رفع اشکال دانش آموز بپردازد. از طرفی دیگر، در بعضی از مدارس معلمان، بسیاری از نکات آموزشی را با استناد بر اینکه آن موضوع در امتحان نمی‌آید، تدریس نمی‌کنند. بنابراین دانش‌آموزان یک کلاس به صورت جمعی اهمیتی به آن مطالب نمی‌دهند و از آنها می‌گذرند. اما این ماجرا زمانی مشکل‌ساز می‌شود که در امتحانات بزرگتر یا پایه‌های بعدی دوباره به همان موضوع برمی‌خورند و هیچ ایده‌ای درمورد آن ندارند. این مشکل در این طرح حل شده و تمام موضوعات کتاب‌های درسی آموزش داده می‌شوند. 

 

وی در پایان افزود: به نظرم بچه‌ها به غیر از درس به تفریحات دیگری هم نیاز دارند و از زمان مدرسه باید با استعدادهای خود آشنا شوند. بعضی از دانش آموزان در نجوم، برنامه‌نویسی، آشپزی یا کارهای فنی استعداد خوبی دارند که بهتر است در سنین پایین تر آن ها را شناسایی کنند. به نظرم امکان ویژه فیلیمومدرسه با ایجاد کلاس‌های مهارت‌‌آموزی نقش قابل توجهی در افزایش مهارت دانش آموزان دارد و برای همه دانش آموزان سراسر کشور در دسترس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.