اکثر بیماری‌هایی که جان ما را تهدید می‌کنند با ایجاد اختلال در جریان خون، روند خون‌رسانی به قلب یا گاهی مغز را با اختلال مواجه می‌کنند. اگر قصد ایجاد تحول در زندگی خود را دارید و برای سلامت خود ارزش قائل هستید، دنبال‌کردن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روغن زیتون یکی از روغن‌های گیاهی مفیدی است که از دیرباز تاکنون به‌دلیل خواص سرشار خود از محبوبیت بالایی برخوردار است. اغلب ما در این باره شنیده‌ایم که اگر قصد دارید سبک زندگی خود را تغییر داده و سبک زندگی سالم را در زندگی خود به جریان در آورید یا از یک رژیم ساده و مناسب مثل رژیم مدیترانه‌ای پیروی کنید، باید از این روغن گیاهی ارگانیک به‌عنوان جایگزینی سالم استفاده کنید.

اکثر بیماری‌هایی که جان ما را تهدید می‌کنند با ایجاد اختلال در جریان خون، روند خون‌رسانی به قلب یا گاهی مغز را با اختلال مواجه می‌کنند. اگر قصد ایجاد تحول در زندگی خود را دارید و برای سلامت خود ارزش قائل هستید، دنبال‌کردن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آیا روغن زیتون توان جلوگیری از بیماری‌های قلبی خصوصا سکته قلبی را دارد؟


آیا روغن زیتون از سکته قلبی جلوگیری می کند؟ (1)

 

از بیماری‌های قلبی-عروقی به‌عنوان قاتلین خاموش یاد می‌شود. این نام‌گذاری تنها به 2 علت می‌تواند باشد، ابتدا تدریجی‌بودن فرایند ابتلاء به این بیماری‌ها و سپس غیرقابل درمان‌بودن آن‌ها. مطابق آمارهای ارائه‌شده اغلب افرادی که دچار حملات ناگهانی قلبی یا همان سکته قلبی می‌شوند جان باخته و توان نجات آن‌ها نیست. اگر شما نیز خود را در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی می‌دانید بهتر است هرچه سریع‌تر به‌فکر ایجاد تغییراتی در زندگی خود باشید.

ابتدایی‌ترین گامی که هریک از ما می‌توانیم برای داشتن زندگی سالم و به‌دور از خطراتی مانند بیماری‌های قلبی-عروقی برداریم، استفاده از روغن‌های سالم غیراشباع است. در میان روغن‌های حیوانی و گیاهی هم بهتر است بدانید روغن‌های گیاهی سالم‌تر بوده و استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.

هرکدام از روغن‌های گیاهی خواص منحصربه‌فردی دارند که موجب محبوبیت آن‌ها شده است، اما در این ‌میان خواص روغن زیتون برای همگان آشناتر است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید منظور ما از روغن‌های گیاهی محصولات باکیفیتی است که در فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های معتبری مانند مرسه ارائه می‌شوند.

چرا بهتر است از روغن زیتون استفاده کنیم؟


آیا روغن زیتون از سکته قلبی جلوگیری می کند؟ (2)

 

همان‌طور که پیش‌‍‌تر دراین‌باره گفتیم اکثر بیماری‌ها با ایجاد اختلال در جریان خون بخش‌های کلیدی بدن مثل قلب یا مغز را هدف قرار می‌دهند. شریان‌ها به‌طور کلی از یک قُطر مشخص برای عبور جریان خون برخوردار هستند. تنگ‌‌ترشدن شریان‌ها یا مسدودشدن مسیر عبور گلبول‌ها و پلاکت‌ها که اغلب به‌دلیل تجمع چربی‌های ناسالم اتفاق می‌افتد از عوامل اصلی ابتلاء به بیماری‌های قلبی به‌شمار می‌آِیند.

روغن زیتون یکی از محصولاتی است که میزان چربی غیراشباع بالایی دارد. چربی غیراشباع یا سالم دقیقا همان محرکی است که اکثر پروتئین‌های مفید موجود در خون برای آغاز فعالیت خود و رفع اختلالات موجود در بدن نیاز دارند.

طبق تحقیقات ارائه‌شده از نشریات معتبر پزشکی، روغن زیتون یکی از عوامل اصلی جلوگیری از سکته قلبی و ابتلاء به سایر بیماری‌های قلبی است. اما شاید چرایی این موضوع برای شما هم سوال باشد.

در پاسخ به چرایی این پرسش باید بگوییم که مطابق نتایج تحقیقاتی که در بیمارستان سنت مایکل در تورنتو کانادا صورت گرفته پروتئینی که برای آغاز فعالیت خود نیازمند استفاده از چربی غیراشباع روغن زیتون است آپولیپوپروتئین نام دارد.

فعالیت‌های اصلی این پروتئین در بدن محدود به متصل‌کردن پلاکت‌ها به لخته‌های خون یا همان پاکسازی جریان گلبول‌ها و پلاکت‌های بدن است. همچنین کاهش سرعت یا حتی جلوگیری از شکل‌گرفتن شرایط التهابی که باعث ایجاد لخته‌های خون خواهد شد از دیگر وظایف این پروتئن به‌شمار می‌آید.

با تشکیل چنین ساختاری در بدن و تولید بیشتر ویتامین‌های مفید که آپولیپوپروتئین یکی از آن‌ها است، بدن به‌مرور از شرایط بحرانی خارج شده و شما تاثیر استفاده از روغن زیتون را به‌طور کامل درک خواهید کرد. اگر قصد تهیه روغن زیتون باکیفیتی را دارید که از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد؛ قطعا انتخاب روغن زیتون اصل 1 لیتری مرسه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

روزانه چقدر از روغن زیتون استفاده کنیم؟


آیا روغن زیتون از سکته قلبی جلوگیری می کند؟ (4)

 

اغلب افراد با تصوری که از بالابودن قیمت روغن زیتون دارند به‌طور کامل استفاده از این محصول را فراموش کرده‌اند. اما مقدار روغن مورد نیاز برای بهره‌گیری از خواص کامل این محصول چیزی کمتر از 3قاشق است. البته این مورد با توجه به خرید روغن زیتون باکیفیت مطرح شده است.

جالب است بدانید که اکثرا مردان به‌دلیل ساختار بدنی خود بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی قرار دارند، اما این موضوع چنین معنایی را با خود همراه نمی‌کند که بانوان به‌طور کامل از بیماری‌های قلبی-عروقی و حملات ناگهانی قلبی در امان هستند.

حال با دانستن این موضوع به‌عنوان راه‌کار بهتر است به این مسئله هم اشاره کنیم. اشخاصی که در طول‌ روز از چیزی بیش‌تر از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده می‌کنند ‌19درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی قرار می‌گیرند. همچنین مطابق آمار ارائه‌شده این اشخاص 19درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی خصوصا حملات یهویی قرار دارند.

در ادامه این آمارها نیز این دسته از افراد 17درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان، 29 درصد کمتر در معرض بیماری‌های عصبی مثل آلزایمر و 18 درصد کمتر در مواجهه با بیماری‌های ریوی قرار می‌گیرند.

شاید قیمت روغن زیتون ازنظر شما بالا باشد اما با خرید روغن زیتون از فروشگاه‌های معتبر علاوه بر انتخاب محصول با قیمتی مناسب از خواص فوق‌العاده آن هم بهره برده و تاحدامکان سلامت خود را تضمین خواهید کرد.

نکته طلایی

اگر قصد استفاده از این محصول را دارید بهتر است فراموش نکنید که استمرارداشتن در استفاده از روغن زیتون کلید اصلی ایمن‌‌کردن بدن خود در مقابل بیماری‌های پایه و خطرناکی مثل سکته قلبی و مغزی است.

جمع‌بندی

روغن زیتون یکی از منابع اصیل شناخته‌شده‌ای است که گذشتگان آن را برای ما به یادگار گذاشتند. اما امروز اغلب ما با این محصول و خواص فوق‌العاده‌ای که دارد آشنایی کافی نداشته و آن را به‌طور کامل از برنامه غذایی خود و خانواده حذف کرده‌ایم. اغلب بیماری‌هایی که هریک از ما مجبور به تحملش هستیم و گاهی نیز آثار جبران ناپذیری دارند، نتیجه انتخابات اشتباه خودمان هستند.

اگر به سلامت خود و فرزندان‌تان اهمیت می‌دهید یا به‌دنبال یک سبک زندگی سالم و رژیمی کاربردی هستید؛ استفاده از روغن‌های زیتون باکیفیت بهترین انتخاب برای شما است. انتخاب محصولی باکیفیت که از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد تنها با خرید از فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های معتبری مانند فروشگاه آنلاین مرسه اتفاق خواهد افتاد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.