کربلا یکی از مهم‌ترین شهر‌هایی به شمار می‌رود که هر سال مسلمانان و گردشگران زیادی را از سراسر جهان پذیرا می‌شود. بخش گسترده‌ای از گردشگران و زائران، ایرانیان هستند به همین دلیل بیشتر هتل‌های این شهر مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانیان ساخته شده است. هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا از مهم‌ترین دغدغه هر ایرانی است که قصد دارد به این کشور سفر کند.

واحد پول برای سفر به کربلا دلار یا دینار؟

کربلا یکی از مهم‌ترین شهر‌هایی به شمار می‌رود که هر سال مسلمانان و گردشگران زیادی را از سراسر جهان پذیرا می‌شود. بخش گسترده‌ای از گردشگران و زائران، ایرانیان هستند به همین دلیل بیشتر هتل‌های این شهر مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانیان ساخته شده است. هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا از مهم‌ترین دغدغه هر ایرانی است که قصد دارد به این کشور سفر کند.

برای رزرو هتل های کربلا می‌توانید با توجه به بودجه خود به لوکس‌ترین هتل‌ها درعین حال اقتصادی‌ترین آن‌ها دسترسی داشته باشید، اما شما باید بودجه خود را مدیریت کنید و براساس آن تصمیم بگیرید که از دینار یا دلار استفاده کنید. هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا به چند فاکتور مهم همچون؛ زمان سفر، تعداد روز‌های اقامت و نوع تور بستگی دارد. همراه داشتن دلار می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا به‌راحتی در صرافی‌ها و هتل‌های کربلا تبدیل به دینار عراقی می‌شود. دلار به‌عنوان یک ارز بین‌المللی در بسیاری از مراکز خرید و خدمات مورد قبول است. اما بهتر است دلار را به دینار تبدیل کنید تا در معاملات خود راحت باشید. بهتر است قبل از سفر نرخی که برای تبدیل دلار به دینار پیشنهاد می‌شود را بررسی کنید.

 

هزینه‌های سفر به کربلا، برای سفر به کربلا دلار ببرم یا دینار (2)

 

هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا به‌صورت زمینی

مبلغ و حجمی از پول که لازم است هنگام سفر به کربلا با خود به همراه داشته باشید، بر اساس چند عامل مختلف متغیر خواهد بود. شما به‌عنوان زائر هم می‌توانید با هواپیما به کربلا سفر کنید هم با اتوبوس. حتی خودتان می‌توانید تنهایی یا با خانواده و با اتومبیل شخصی‌تان به زیارت کربلا بروید. از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا، هتلی است که برای اقامت خود رزرو می‌کنید. مسلما هزینه رزرو هتل 3 ستاره با هتل 5 ستاره‌ای همچون؛ هتل جابر متفاوت است. حال ببینیم که چه تفاوتی بین سفر زمینی، هوایی و انفرادی وجود دارد.

سفر زمینی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌هایی است که زائر می‌تواند خود را به عراق برساند. برای این کار زائران می‌توانند به‌صورت انفرادی یا با وسیله نقلیه شخصی سفر خود را آغاز کنند یا در تور گردشگری ثبت‌نام کنند. در تور‌های گردشگری سفر زمینی با اتوبوس صورت می‌پذیرد و مبدأ آن می‌تواند هر شهری از ایران باشد. معمولاً افراد از هر کجای ایران می‌توانند در تور زمینی ثبت‌نام کرده و خود را به کربلا برسانند. البته مدت زمان سفر بسته به شهری که در آن ساکن هستید متفاوت خواهد بود. در سفر زمینی به کربلا، اتوبوس ابتدا در شهر نجف توقف می‌کند و مسافران می‌توانند در آن جا اقامت داشته باشند و حرم حضرت علی علیه‌السلام را نیز زیارت کنند.

بعد از آن زائر می‌تواند به زیارت حرمین در کربلا کاظمین و سامرا نائل شود. بر اساس برنامه‌ریزی تور گردشگری مدت زمانی که برای اقامت در هر یک از این شهر در نظر گرفته می‌شود، متفاوت خواهد بود. ایرانیان با زبان عراقی آشنا نیستند سفر با تور برای زائر مزیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این با سفر زمینی زائر هزینه‌های کمتری را برای سفر به کربلا پرداخت خواهد کرد.

هزینه‌های لازم برای سفر هوایی به کربلا

از دیگر راه‌های سفر به عراق و زیارت حرمین حضرت عباس و امام حسین علیه‌السلام از راه هوایی بوده، این روش توسط زائران زیادی مورد استقبال قرار گفته است. برای مسافرت هوایی، گردشگران می‌توانند با یک تور گردشگری همراه شوند. از زمان سوار شدن در هواپیما تا رسیدن به نجف، تنها یک ساعت طول می‌کشد و این مسئله باعث شده تا این روش متقاضیان بیشتری داشته باشد. زائران در هر شهری از ایران که دارای فرودگاه است می‌توانند سفر خود را آغاز کنند. سفر هوایی به کربلا مستقیم نیست و هواپیما ابتدا در نجف توقف می‌کند. زائران بعد از اقامت سه روزه در نجف با اتوبوس به کربلا عازم می‌شوند و می‌توانند به زیارت و سیاحت مشغول شوند.

مسلماً هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا از راه هوایی بیشتر از سفر زمینی است. اما عواملی همچون؛ هزینه هتل، نوع بلیط هواپیما و مدت اقامت می‌تواند در متغیر بودن هزینه سفر هوایی به کربلا نیز تأثیرگذار باشد. مسلماً هر چقدر که کیفیت خدمات در تور گردشگری بیشتر باشد هزینه‌ای که برای سفر به کربلا باید پرداخت کنید، بیشتر خواهد بود. اما سفر هوایی به کربلا برای افرادی که فرزند کوچک و یا نوزاد دارند یا افرادی که نمی‌توانند به مدت طولانی در اتوبوس بنشینند، دارای مزایای است. زیرا کودکان در این سفر خسته و بیمار نمی‌شوند و در نهایت سفری خاطره‌انگیز را تجربه خواهند کرد.

 

هزینه‌های سفر به کربلا، برای سفر به کربلا دلار ببرم یا دینار (3)

 

هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا به صورت انفرادی

با توجه به این که عراق به ایران نزدیک و با یکدیگر هم مرز هستند، زائران می‌توانند به راحتی و به صورت انفرادی به این کشور سفر کنند. سفر انفرادی هم به دو شیوه هوایی و زمینی میسر است. افراد می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط خود در هر زمانی که مایل باشند نسبت به خرید بلیط اقدام کنند یا با وسیله نقلیه سفرشان را آغاز کنند. هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا به‌صورت انفرادی بر اساس مدت زمان اقامت و نوع هتل و... متفاوت خواهد بود.

مسلماً هزینه‌ای که برای سفر انفرادی باید پرداخت شود از هزینه هوایی ارزان‌تر است. هر چه طول مدت اقامت زائر کوتاه‌تر باشد هزینه‌ای که باید پرداخت کنید نیز کمتر خواهد بود. از مزایای سفر به کربلا به‌صورت انفرادی این است که زائران می‌توانند در مورد محل اقامت و یا مدت زمان سفرشان حق انتخاب داشته باشند و خودشان تصمیم‌گیری کنند. البته سفر انفرادی با سختی‌هایی نیز همراه است. چنانچه زائر بر زبان عربی مسلط نباشد، ممکن است هنگام درخواست برای رزرو هتل و یا سوار شدن به تاکسی با مشکلاتی مواجه شود. مسلماً این مشکلات در سفر با تور پیش نخواهد آمد، زیرا از افراد و راهنما‌های مسلط به زبان عربی در تور‌های گردشگری استفاده می‌شود.

 

قیمت هتل از عوامل تأثیرگذار بر هزینه سفر به کربلا

قیمت هتل از جمله عواملی است که بر هزینه‌های لازم برای سفر کربلا تأثیر می‌گذارد. مسلماً هزینه‌ای که بابت یک شب اقامت در یک هتل ۵ ستاره و لوکس باید پرداخت شود، بیشتر از یک هتل ۴ و یا ۳ ستاره خواهد بود. هتل‌های ۵ ستاره امکانات و خدمات بی‌نظیری را به زائران ارائه می‌دهند. این دسته از هتل‌ها با طراحی شیک و ایجاد محیطی آرام و دنج، اقامتی به یادماندنی برای مهمانان مهیا می‌کنند. در کربلا هتل‌های ۵ ستاره زیادی وجود دارد که مهمانان و زائران زیادی نیز به آن جا مراجعه می‌کنند.

هتل‌های ۴ ستاره نیز خدمات مناسبی به زائران ارائه می‌دهند. قیمت هتل‌های ۴ ستاره در مقایسه با هتل‌های ۵ ستاره پایین‌تر هستند. هتل‌های سه ستاره که در رده پایین‌تری قرار دارند و از قیمت پایین‌تری نیز برخوردارند، از دیگر مکان‌های اقامتی هستند که در شهر کربلا سالانه میزبان هزاران ایرانی و زائر از دیگر کشور‌ها هستند. هزینه‌ای که باید بابت سفر به کربلا پرداخت کنید بستگی به هتلی دارد که برای اقامت چند روزه خود انتخاب می‌کنید. مسلماً انتخاب یک هتل ۵ ستاره هزینه بیشتری را بر شما تحمیل خواهد کرد.

 

هزینه‌های سفر به کربلا، برای سفر به کربلا دلار ببرم یا دینار (4)

 

برای پرداخت هزینه‌های سفر به کربلا، دلار بهتر است یا دینار؟

برای سفر به کربلا اکثریت مردم ایران از دینار استفاده می‌کنند. در واقع دینار ارز رایجی است که در کشور عراق شناخته می‌شود، در کربلا معمولاً دینار برای تراکنش‌های روزمره مورد قبول است. اما برخی از هتل‌ها و فروشگاه‌های کربلا ممکن است پول دلار را قبول کنند. مسافران همواره این دغدغه را دارند که برای پرداخت هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا دینار بهتر است یا دلار؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بازار دینار در عراق در مقایسه با دلار بهتر جا افتاده است. دینار راحت‌تر نقد می‌شود. اما در صورتی که مسافران ایرانی بتوانند برای پرداخت هزینه‌های خود، دلار همراه داشته باشند برایشان به صرفه‌تر است. بهتر است که ایرانیان دلار در ایران بخرند و در عراق به دینار تبدیل کنند. از آن جایی که خرید دینار در ایران با عراق اختلاف قیمت زیادی دارد، خرید دینار از ایران کاری عاقلانه نیست. مردم در عراق ترجیح می‌دهند که دینار دریافت کنند، بنابراین بهتر است مقداری از دلار‌های خود را در عراق به دینار تبدیل کنید. زیرا اگر بخواهید با دینار هزینه‌ها را پرداخت کنید معاملات شما راحت‌تر خواهد بود. اگر تمایل داشتید در ایران دلار را به دینار تبدیل کنید از طریق مبادله ارز رسمی می‌توانید پول خود را به دینار تبدیل کنید.

 

سفری خاطره‌انگیز به کربلا

اگر دوست دارید سفر به کربلا را تجربه کنید و به زیارت امام حسین علیه‌السلام و حضرت عباس نائل شوید، مطمئناً یکی از دغدغه‌های شما هزینه‌های لازم برای سفر به کربلا است. برای این که بتوانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید پیشنهاد می‌کنیم سفر با تور را انتخاب کنید. سامانه رزرو هتل سیتا باسابقه طولانی در زمینه برگزار‌های تور‌های خارجی و داخلی تا کنون توانسته رضایتمندی مشتریان زیادی را جلب کنند. این گروه می‌تواند سفری ناب و خاطره‌انگیز را با اقامت در بهترین و باکیفیت‌ترین هتل‌ها برای شما به ارمغان بیاورد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.