سرخ کن و آون توستر دو دستگاه حرفه‌ای و پرکاربرد در آشپزخانه هستند که به شما این امکان را می‌دهند که طیف گسترده‌ای از غذاها، دسرها، کیک‌ها و ... را تهیه و نوش جان کنید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که سرخ کن بدون روغن بخرم یا آون توستر که در ادامه با بررسی تفاوت بین آن‌ها، می‌توانیم به این سوال پاسخ بدهیم.

فرق توستر با سرخ کن بدون روغن

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و موردی به سوال توستر بهتره یا سرخ کن اشاره کنیم، موارد زیر قابل ذکر است.

  • ابعاد آون توستر بزرگ‌تر از سرخ کن بدون روغن است.
  • سرخ کن بدون روغن غالبا مصرف بیشتری دارد.
  • ظرفیت آون توستر بیشتر از سرخ کن بدون روغن است.
  • قیمت سرخ کن بدون روغن کمتر از آون توستر است.
  • تعداد برنامه‌های پخت پیش فرض آون توستر نسبت به سرخ کن بیشتر است.
  • نظافت سرخ کن بدون روغن به دلیل ابعاد کوچک‌تر راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

حال در ادامه هر یک از موارد گفته شده را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

آون توستر نیاز به فضای بیشتری دارد

آون توستر به دلیل ظرفیت بالاتر، دارای ابعاد بیشتری در مقایسه با سرخ کن بدون روغن است و برای استقرار نیاز به فضای بیشتری دارد. اغلب سرخ کن‌های بدون روغن به صورت استوانه‌ای طراحی شده‌اند و به دلیل نوع طراحی خاصی که دارند، نیاز به فضای کمتری دارند. این در حالی است که اکثر آون توسترهای موجود در بازار به شکل مستطیل هستند و ظاهری شبیه به مایکروویو دارند و به طبع فضای بسیار بیشتری را اشغال می‌کنند. به همین جهت اگر فضای زیادی را در آشپزخانه در اختیار ندارید بهتر است به سراغ خرید سرخ کن بدون روغن بروید.

مصرف برق سرخ کن بدون روغن بیشتر است

توان مصرفی که با واحد وات سنجیده می‌شود نشانگر میزان مصرف برق در هر دستگاه است. توان مصرفی یا قدرت دستگاه در سرخ کن بیشتر از آون توستر است و برق بیشتری مصرف می‌کند.  سرخ کن و آون توستر برای طبخ انواع غذاها، کیک‌ها و دسرها از فن کانوکشن استفاده می‌کند اما سرعت چرخش فن‌ها در سرخ کن بیشتر از آون توستر است و میزان حرارت بیشتری را در محفظه ایجاد می‌کند و یکی از دلایل مصرف برق بیشتر توسط سرخ کن بدون روغن نیز همین مورد است.

 

فرق آون توستر با سرخ کن بدون روغن چیست (2)

 

ظرفیت آون توستر بیشتر است

ظرفیت یکی از موارد بسیار مهمی است که در حین خرید سرخ کن یا آون توستر باید به آن دقت کنید. ظرفیت سرخ کن معمولا بین 3.8 لیتر تا 12 لیتر در نظر گرفته می‌شود اما ظرفیت آون توستر بین 12 لیتر تا 32 لیتر در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه آون توستر برای خانواده‌های پرجمعیت و یا خانواده‌هایی که تنوع غذایی بیشتری دارند، گزینه مناسبی است.

قیمت سرخ کن بدون روغن کمتر است

یکی از مواردی که در خرید سرخ کن بدون روغن تاثیر گذار است و باعث محبوبیت بیشتر آن شده است، قیمت دستگاه است. اگر قیمت سرخ کن بدون روغن را بررسی کنید و آن را با آون توستر مقایسه کنید، متوجه میشوید در کنار تمام مشخصات و ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌کند، قیمت بسیار کمتری دارد و به حالتی اقتصادی‌تر است به همین جهت است که به کسانی که قصد صرف هزینه زیادی ندارند و همچنین به دنبال دستگاه کوچک‌تری هستند پیشنهاد می‌شود تا ابتدا قیمت و خرید سرخ کن بدون روغن را در نظر داشته باشند و سپس به سراغ بررسی آون توستر بروند. تنوع مدل‌ها و قیمتی که سرخ کن ارائه می‌کند بسیار بیشتر است و باعث می‌شود پاسخ جواب آیا سرخ کن بدون روغن ارزش خرید دارد، مثبت باشد. دلیل قیمت کمتر این دستگاه این است که همانطور که گفته شد برندهای مختلفی اقدام به تولید مدل‌های مختلف سرخ کن کرده‌اند و این مورد باعث میشود تا قیمت سرخ کن بدون روغن بنا به مشخصات و برند سازنده متفاوت و کمتر باشد.

آون توستر برنامه پخت اتوماتیک بیشتری دارد

برنامه پخت اتوماتیک یکی از گزینه‌‌های جذاب در سرخ کن و آون توستر است که به شما این امکان را می‌دهد تنها با انتخاب برنامه مورد نظر، تنظیمات دستگاه به صورت اتوماتیک اعمال و روند پخت آغاز شود. تعداد برنامه پخت اتوماتیک در آون توستر بین 12 تا 24 عدد و در سرخ کن بین 4 تا 12 عدد است.

 

فرق آون توستر با سرخ کن بدون روغن چیست (3)

 

نظافت سرخ کن سریع‌تر است

یکی دیگر از مواردی که در تفاوت سرخ کن و توستر می‌توانیم اشاره کنیم، نظافت دستگاه است. نظافت آون توستر و سرخ کن یکی از مواردی است که باید به آن دقت کنید. معمولا سرخ کن‌های بدون روغن کوچک‌تر هستند و در کنار این مورد می‌توان قطعات جانبی مختلف آن را از هم جدا کرد. همین مورد باعث می‌شود تا روند شست و شو و نظافت دستگاه با سرعت بیشتری انجام شود.

جمع بندی؛ کدام دستگاه ارزش خرید بیشتری دارد؟

سرخ کن و آون توستر از نظر کارایی و تکنولوژی پخت با هم تفاوتی ندارند اما اگر قصد خرید دستگاه را دارید که حجم زیادی از غذاها را تهیه کند و یا جمعیت خانواده شما بالای 8 نفر است، خرید آون توستر پیشنهاد ما به شماست. اما با توجه به سبک زندگی خانواده‌های ایرانی و با توجه به جمعیت و فضایی که در اختیار دارند، به نظر می‌رسد خرید سرخ کن بدون روغن گزینه بهتر و منطقی‌تری به نظر برسد زیرا نه تنها هزینه کمتری می‌کنند، بلکه نیاز به فضای کمتری دارد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.