اگر شما هم در فکر بازسازی دیوارهای ساختمان خود هستید یا تمایل دارید که دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان با حداقل هزینه تغییر کند، می توانید از تکنیک جدید خلاق ترین نقاش ساختمان در تهران استفاده کنید.

در حال حاضر روش‌های متنوعی همچون نصب کاغذ دیواری، رنگ کردن دیوار با غلطک، نقاشی با طرح کاغذ دیواری و… برای بازسازی دیوارهای ساختمان وجود دارد. تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌هایی بوده که افراد از طریق آن می‌توانند یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی ساختمان خود ایجاد کنند.

پس اگر شما هم در فکر بازسازی دیوارهای ساختمان خود هستید یا تمایل دارید که دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان با حداقل هزینه تغییر کند، می توانید از تکنیک جدید خلاق ترین نقاش ساختمان در تهران استفاده کنید

 

 

منظور از نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری چیست؟

نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری یک روش راحت و ساده برای بازسازی دیوارهای ساختمان به شمار می‌رود. در این روش ابتدا دیوارها رنگ آمیزی می‌شوند سپس به وسیله لوازمی همچون غلطک طرح‌دار، مهرهای طرح‌دار و شابلون یک‌سری طرح‌ها روی دیوار ایجاد می‌گردد.

معمولا این تکنیک نقاشی به دلیل اجرای آسان، قیمت مناسب، پوشش‌دهی مناسب و امکان ایجاد طرح‌های متنوع روی دیوار جزو روش‌های پرطرفدار برای بازسازی ساختمان به شمار می‌رود.

معمولا نصب کاغذ دیواری کمی هزینه‌بردار است و تمام افراد نمی‌توانند برای تغییر دکوراسیون از آن استفاده کنند. اما نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری یک راه مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون است و با کمترین ابزار آلات انجام می‌شود.

در صورتی که در زمینه نقاشی ساختمان تبحر دارید، به راحتی و با یک غلطک می‌توانید دیوارهای خود را تغییر دهید و آن‌ها را زیبا و جذاب کنید. ولی اگر اصول نقاشی ساختمان را نمی‌دانید برای اجرای تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری از یک نقاش حرفه ای کمک بگیرید.

شیوه‌های نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری

پیش از معرفی شیوه‌های نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری باید گفت که ابتدا باید سطح دیوار با رنگ روغنی یا رنگ پلاستیکی رنگ آمیزی شود. سپس برای ایجاد طرح کاغذ دیواری روی سطح دیوار از سه شیوه مختلف زیر استفاده گردد:

ایجاد طرح کاغذ دیواری با غلطک طرح‌دار

غلطک‌ طرح‌دار به غلطکی گفته می‌شود که روی آن طرح‌های مختلفی مثل اشکال هندسی، طرح گل و… به صورت برجسته وجود دارد؛ غلطک‌های طرح‌دار معمولا در اندازه‌های مختلف و ابعاد گوناگون در دسترسی هستند. برای اجرای این شیوه غلطک را داخل رنگ فرو‌ می‌کنند و‌سپس روی دیوار می‌کشند.

ایجاد طرح کاغذ دیواری با مهرهای طرح‌دار

مهرهای طرح‌دار معمولا از نظر ابعاد و طرح‌ انواع گوناگونی دارند و با استفاده از این ابزار نیز می‌توان دیوارها را به سبک کاغذ دیواری نقاشی کرد. رنگ کردن دیوار با این مهرها میز بسیار راحت بوده و به این صورت است که مهر به رنگ آغشته می‌شود و روی دیوار قرار می‌گیرد تا طرح مهر بر روی سطح دیوار ایجاد گردد.

 

تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری (2)

 

 

ایجاد طرح کاغذ دیواری با شابلون نیز از دیگر شیوه‌های اجرای تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری است. شابلون‌ها نیز مانند غلطک و مهر، از لحاظ اندازه و طرح انواع گوناگونی دارند. برای نقاشی دیوار با شابلون، ابتدا باید شابلون روی دیوار قرار بگیرد و سپس با غلطک روی آن کشیده شود تا طرح شابلون روی دیوار بیفتد.

ابزار لازم برای اجرای تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری

  • نردبان یا چهارپایه استاندارد: برای دسترسی راحت‌تر به قسمت بالای دیوارها به یک چهارپایه یا نردبان نیاز است.
  • رنگ ساختمانی مناسب: برای اجرای تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری باید از رنگ‌های حلال در آب استفاده کرد زیرا امکان شستن غلطک با تینر وجود ندارد. پس رنگ ساختمانی مناسب مهم‌ترین ابزار لازم برای اجرای تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری محسوب می‌شود.
  • غلطک طرح‌دار: طرح‌های ایجاد شده روی دیوار از طریق برجستگی‌های غلطک روی دیوار به وجود می‌آید پس می‌توان کفت غلطک طرح‌دار یک ابزار لازم برای اجرای تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری است.
  • شابلون: معمولا امکان اجرای تکنیک با شابلون نیز وجود دارد پس شابلون نیز می‌تواند یکی از ابزارهای اجرای تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری باشد.
  • مهر طرح‌دار: مهرهای طرح‌دار، از دیگر تجهیزاتی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان تکنیک نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری را اجرا کرد.

هزینه نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری

هزینه نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری معمولا قیمت زیادی ندارد و به صرفه‌تر از نصب کاغذ دیواری خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که هزینه نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری ثابت نیست و قیمت نهایی آن بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می‌گردد:

  • متراژ و ابعاد دیوارها: بدون شک هر چه فضا بزرگ‌تر باشد، برای اجرای تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری به متریال بیشتری نیازی است و زمان طولانی‌تری برای رنگ کردن دیوارها صرف می‌شود. پس اولین عاملی که روی هزینه تاثیر می‌گذارد، متراژ دیوارها است.
  • نوع رنگ: معمولا برای تکنیک نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری از رنگ‌های حلال در آب مثل رنگ پلاستیک و رنگ اکرلیک استفاده می‌شود. از آنجایی که قیمت رنگ اکریلیک با رنگ پلاستیک یکسان نیست پس نوع رنگ نیز می‌تواند روی هزینه نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری تاثیر بگذارد.
  • پیچیدگی طرح نقاشی: زمانی که طراحی نقاشی پیچیده باشد، نقاش به لوازم و متریال بیشتری برای ایجاد طرح نیاز دارد و زمان نقاشی نیز بیشتر طول می‌کشد. در نتیجه نوع طرح و پیچیدگی آن عامل دیگری بوده که روی هزینه نقاشی دیوار با طرح کاغذ دیواری اثر می‌گذارد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.