سفر به نجف از مشهد هم به صورت هوایی و هم زمینی انجام می‌شود. با خرید بلیط هواپیما مشهد به نجف از فلای تودی، می‌توانند راهی این دیار شوند. پس با ما همراه باشید.

شهر مقدس نجف هرساله میزبان زائران حضرت علی(ع) است. راه های سفر به نجف از مشهد هم به صورت هوایی و هم زمینی انجام می‌شود. در شهر نجف فرودگاه بین المللی قرار دارد که تمامی پروازها از شهرهای مختلف در این فرودگاه، فرود می‌آیند. برای زائرانی که از مشهد قصد سفر به نجف را دارند، با خرید بلیط هواپیما مشهد به نجف از فلای تودی، می‌توانند راهی این دیار شوند. 


سفر به نجف از مشهد، زمینی یا هوایی؟

سفر هوایی از مشهد به نجف از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به فرودگاه بین المللی نجف صورت می‌گیرد. فاصله هوایی این دو شهر 1485 کیلومتر و به مدت 2 ساعت و نیم (بستگی به شرایط) طول می‌کشد. پرواز مشهد به نجف به مشهد هفت روز هفته و با ایرلاین های مختلفی نظیر آتا، تابان، سپهران، معراج، قشم ایر و کاسپین انجام می‌شود که پرواز تابان قیمت پایینتر نسبت به سایر ایرلان ها دارد. در سایت فلای تودی این امکان وجود دارد که قیمت ایرلاین های مختلف را در تقویم قیمتی مقایسه و خرید بلیط هواپیما خود را با ارزانترین نرخ خریداری کنید.

 

 

راه های سفر به نجف از مشهد 2

 

سفر هوایی مشهد به نجف به دلیل سریع تر و راحت تر بودن بهترین گزینه برای سفر به نجف محسوب می‌شود. با خرید بلیط سیستمی هواپیما مشهد نجف می‌توانید برای کودکان خود هزینه کمتری بپردازید و در صورت کنسل کردن هم پس از پرداخت مبلغ جریمه، بلیطتان قابل استرداد خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیما مشهد نجف در روزهای تعطیل یا مناسبت های مذهبی افزایش خواهد یافت. برای سفر به نجف از مشهد در روزهای غیر تعطیل و یا اوایل و اواسط هفته هم نرخ بلیط هواپیما پایینتر خواهد بود و هم رزرو هتل نجف را با قیمتی مناسبتر خریداری خواهید کرد.

مسافت سفر زمینی مشهد به نجف حدود 1982 کیلومتر است که در خوش بینانه ترین حالت حدود 27 ساعت طول خواهد کشید. سفر زمینی به دلیل معطلی در مرز و گرمی یا سردی هوا، گزینه خوبی برای افراد مسن یا کودکان به شمار نمی‌آید. در حالیکه سفر هوایی به مشهد از نجف از امنیت و آسایش بیشتری برخوردار است.

رزرو هتل های نجف


راه های سفر به نجف از مشهد 3

 

در اطراف حرم امام علی(ع) هتل های زیادی از از مهمانپذیر تا 5 ستاره وجود دارند. هتل 4 ستاره قصر الدر (Qasr AlDur) و هتل اغنار (Aghnar) که به دلیل نزدیکی به حرم، تمیزی و کیفیت مورد توجه بیشتری از مسافران قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی نجف

بارگاه حضرت علی(ع) مهمترین جاذبه شهر نجف محسوب می‌شود که عاشقان و عارفان این حضرت از سراسر جهان، راهی این خاک مقدس می‌شوند. اما علاوه بر زیارت حضرت علی (ع)، مکان های تاریخی و زیارتی دیگری هم در نجف وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

قبرستان وادی السلام

بزرگترین قبرستان جهان، قبرستان وادی السلام نام دارد؛ که بیش از 8 میلیون نفر در آن دفن شده اند. قبرستان وادی السلام، محل دفن چند پیامبر، افراد مومن و خداشناس زیادی است.

دریاچه نجف

دریاچه نجف که با اسم بحرالنجف هم شناخته می‌شود از رود وادی الملح به رود فرات می‌ریزد. این دریاچه نمکی قدمت زیادی در نجف دارد که با خشکسالی منطقه، آب آن رو به کاهش است.

مساجد معروف نجف

مسجد کوفه از مهمترین جاهای دیدنی نجف به شمار می‌رود. در کنار این مسجد می‌توانید مسجد حضرت علی(ع)، خانه حضرت علی (ع) (محل زندگی حضرت و خانواده شان) و زیارتگاه کمیل را نیز در فهرست خود در سفر به نجف قرار دهید.

مهم ترین نکات سفر به نجف

برای صرف وعده های غذایی در نجف، به رستوران های معروف بروید یا غذای خود را در هتل صرف کنید. رستوران های بین راهی اصول بهداشتی به ندرت رعایت می‌شود، رستوران الواجه، رستوران بین‌المللی سوباط و الطازج النجف از معروف ترین رستوران های نجف به شمار می‌روند. برای خرید سوغاتی نجف می‌توانید سری به بازار نجف بزنید. شیرینی های نجف، یکی از محبوب ترین سوغاتی های نجف به حساب می‌آیند.

خرید بلیط ارزان مشهد نجف از فلای تودی

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب و ارزان همواره یکی از دغدغه های مسافران بوده است. خوشبختانه در فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما مشهد به نجف با ایرلاین های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن بلیط رفت و برگشت خود به نجف را خریداری کنید.

برای خرید ارزان بلیط هواپیما مشهد نجف کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و پس از وارد کردن تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات همراه قیمت ایرلاین های مختلف را مشاهده کنید. با یک مقایسه ساده و با استفاده از تقویم و روند قیمتی در سایت فلای تودی می‌توانید ارزانترین بلیط نجف را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن، تنها با چند کلیک رزرو کنید. فلای تودی مرجع ارزان و معتبر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل داخلی و خارجی است که پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.