به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در آیین تجلیل از دختران نونهال فوتسالیست و کونگ فوکار که در مسابقات قهرمانی کشوری خوش درخشیدند، اظهار داشت: امروزه ایجاد نشاط و امید به عنوان یک ضرورت اساسی در جامعه از بستر و با محوریت ورزش شکل می‌گیرد.
احمدی به جام جهانی 2018 در روسیه و همچنین درخشش قابل قبول تیم ملی فوتبال کشورمان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: در آن بحبوحه و نارضایتی‌هایی که در برخی نقاط مختلف کشور شکل گرفته بود تماشای بازی‌های فوتبال و همچنین درخشش ملی پوشان کشورمان تا حدودی امید، نشاط و شادمانی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.
وی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، تقویت ورزش همگانی، افزایش سرانه ورزشی بهویژه در مناطق محروم و روستاها و استعدادیابی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشیتاکید کرد.
احمدی همچنین تلاش‌ها، برنامه محوری و تقویت حوزه ورزش بانوان و روستاها توسط مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را قابل تقدیر دانست و گفت: از هیچ تلاشی برای تقویت ورزش استان و شکوفایی استعدادها از جمله در روستاها دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان و متولیان امر ورزش در این استان بانوان و توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای این قشر باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شناسایی فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه ورزش به عنوان یک اولویت در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
سید محمدتقی علوی ابراز داشت: تعداد ورزشکاران سازماندهی شده از 13 هزار نفر در سال 95 به حدود 19 هزار نفر تا پایان سال 96 رسید که 6 هزار و 900 نفر از این تعداد، بانوان هستند.
وی بیان کرد: مجوز احداث 50 خانه ورزش روستایی با حمایت دولت و وزارت ورزش و جوانان و با تأکید علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای استان گرفته شده است.
رئیس هیات کونگ فو کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک بیش از یکهزار و 500 ورزشکار در این رشته ورزشی در سطح استان ساماندهی شده‌اند.
مهدی عبدالهی با بیان اینکه هیات های شهرستان‌های هشت گانه استان فعال است، گفت: یکی از عوامل اساسی در موفقیت و درخشش ورزشکاران این استان ظرف 2 سال گذشته ایجاد ثبات و آرامش در بین هیات ها و توجه جدی مدیرکل ورزش و جوانان به هیات های ورزشی است.
دختران نونهال و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد با درخشش در رقابت‌های کونگ‌فو و هنرهای رزمی قهرمانی کشور توانستند پنج نشان شامل 2 طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کنند.
تیم کونگ‌فوی دختران کهگیلویه و بویراحمد در این رقابت‌ها و برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان موفق به کسب مقام دوم تیمی در رده سنی نوجوانان و عنوان سوم تیمی در رده سنی نونهالان شد.
سرمربی تیم فوتسال لیگ برتر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قهرمانی این تیم برای نخستین بار با کمترین امکانات با همت و غیرت بازیکنان و البته توجه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان رقم خورد.
مهناز آشتیانی افزود: با کمک و حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان و متولیان امر تیم فوتسال بانوان این استان توان درخشش در میادین مختلف در سطح ملی، آسیایی و جهانی را دارند.
وی گفت: هم اینک پنج بازیکن فوتسال این استان به تیم ملی فوتسال جوانان کشور دعوت شده‌اند.
آشتیانی بیان کرد: تیم فوتسال این استان توانست علاوه بر قهرمانی و سکوی نخست لیگ برتر فوتسال بانوان در رده جوانان کشور عناوین مختلفی از جمله بهترین گل زن، بهترین مدافع و تیم اخلاق را نیز به دست آورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اهدای شاخه گل و لوح سپاس از این قهرمانان و بانوان افتخار آفرین در 2 رشته ورزشی فوتسال و کونگ فو تجلیل کرد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.