به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ دینی می‌توان آزادگی، پاکی و صداقت ائمه اطهار را توسط آئین‌های نمایشی به نمایش گذاشت.
علی محمد احمدی افزود: هنر آمیزه‌ای از ابتکار و توانمندی است که در گوشه‌ای از آن تئاتر می‌تواند رسالت بزرگ انتقال مفاهیم را ایجاد کند که در این جشنواره آثار نمایشی به خوبی توانستند پیام‌های مطلوبی برای افراد منتقل کنند.
احمدی بیان کرد: از ائمه اطهار می‌توان درس‌های بزرگی گرفت، ایستادگی مردم ایران امروزه در برابر قدرت‌های بزرگ زیاده خواه برگرفته از سیره این ائمه است.
وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفتمین جشنواره آئین‌های نمایشی رضوی یاسوج ترویج و تبیین فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر مردم با مکتب انسان ساز اهل بیت (ع) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از بین 43 اثر ارسال شده از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، 10 اثر برگزیده شد.
رضا دهبانی پور افزود: از این 10 اثر برگزیده 6 مورد نمایش و چهار اثر نیز در بخش نقالی بوده است.
دهبانی پور بیان کرد: این آثار در چهار نقطه یاسوج شامل پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایش گذاشته شدند و علاوه بر آن در 2 نقطه دیگر شامل سرآبتاوه و مادوان نیز ارائه شدند.
وی عنوان کرد: روز 30 و 31 تیر ماه نیز کارگاه آموزشی برای هنرمندان عرصه نمایش در کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های متفاوت اجرا شد و هنرمندان از آموزش‌های رایگان بهره بردند.
دهبانی پور گفت: همچنین نهاد کتابخانه‌ها مسابقه کتابخوانی رضوی را برای این ایام در دستور کار داشت که 31 تیر سال جاری مهلت نام نویسی آن بود.
سه اثر نمایشی برگزیده در اختتامیه هفتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در یاسوج به ترتیب مقام‌های اول تا سوم شامل شاوریون از خوزستان، بال‌های اهورا در توس از هرمزگان، وصال یار از کردستان بودند.
اثر نخست به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد.
یک اثر برگزیده در بخش نقالی نیز مربوط به نقال جوان محمد رفیع شیخی از استان البرز بود.
اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
هفتمین جشنواره آیین‌های نمایشی رضوی یاسوج از 29 مرداد تا یک مرداد به مدت سه روز و هر شب با بیش از 20 نمایش در یاسوج برگزار شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.