محمد علی علیمردانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار سه هزار میلیارد ریال به طرح مهم محور لنده – تشان اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان در خوزستان به لنده به 34 کیلومتر کاهش خواهد یافت .
علیمردانی اظهار داشت: 6 طرح بزرگ راهسازی با اعتباری بیش از 2 هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار در گچساران در دست اجراست.
وی ادامه داد: این تعداد طرح‌ در جاده اصلی در مسیر گچساران به بهبهان، گچساران به باباکلان و بی‌بی حکیمه و گچساران - پازنان و چهار راه بی بی حکیمه(س) به طول 83 کیلومتر در دست اجراست.
علیمردانی گفت: راه های اصلی در دست اجرا گچساران موجب اتصال مناطق مرکزی کشور به بنادر جنوب کشور می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اجرای این طرح های مهم در آینده نزدیک گچساران از نظر ترانزیت و حمل و نقل کالا به یکی از گذرگاه های بزرگ ترافیکی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطعه اول جاده بابا کلان تا آبشیرین در گچساران تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: فاز دوم جاده کمربندی گچساران به طول هفت کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست اجراست.
علیمردانی ادامه داد: مطالبات مردمی این پروژه در سال های 95-96 بیش از 35 میلیارد ریال بوده که هم اکنون در حال پرداخت است.
وی اظهار داشت: هم اینک 14 طرح بازآفرینی شهری در یاسوج و گچساران در دست اجرا است.
وی افزود: طرح‌های مختلفی شامل بهسازی محله‌های سادات، لبنان، رادک، خیابان شهید بلادیان و آسفالت معابر محله‌های یاسوج، احداث درمانگاه، کتابخانه و دارالقرآن در مناطق مختلف این 2 شهر از محل بازآفرینی شهری در حال انجام است.
6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی و یک هزار و 238 کیلومتر فرعی است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.