به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ ای امسال استان 6 هزار و 600 میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون 2 هزار و 770 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی افزود: بودجه امسال کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 660 میلیارد ریال است.
نوروزی بیان کرد: بودجه سال 1396 کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.
وی عنوان کرد: اعتبارات سال 1397 کهگیلویه و بویراحمد از محل طرح های استانی پیوست قانون (ملی استانی شده) 2 هزار و 50 میلیارد ریال بوده که تا پایان خرداد امسال 58 درصد آن تخصیص یافته است.
نوروزی ابراز داشت: جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد حدود 89 صدم درصد جمعیت کشور است اما به لحاظ اعتبارات در سال گذشته 2.7 درصد از اعتبارات ملی را جذب کرد.
وی گفت: امسال سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات ملی 2.8 درصد است.
نوروزی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه 16 کشور در زمینه جذب اعتبارات را بین 31 استان در اختیار دارد که بیانگر تلاش مسئولان اجرایی و سه نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نباید مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات محدود دولتی اکتفا کنند.
عدل هاشمی پور اظهار داشت: علاوه بر تلاش برای جذب اعتبارات از ردیف های ملی باید اقدام به تقویت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای کمک به توسعه اقتصادی روزافزون کهگیلویه و بویراحمد کرد.
وی با اشاره به بالا بودن تعداد طرح های عمرانی کوچک و بزرگ نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: طولانی شدن روند اجرای این طرح ها سبب فرسودگی آنها شده است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمرکز مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل طرح های عمرانی کوچک و دارای پیشرفت فیزیکی بالا باشد.
هاشمی پور عنوان کرد: لازم است که یک برنامه زمان بندی برای تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تدوین شود.
وی ابراز داشت: اجرای باکیفیت طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش مدنظر مدیران اجرایی این استان باشد.
هاشمی پور گفت: فرآیند مبادله موافقت نامه در کهگیلویه و بویراحمد باید کوتاه تر و بروکراسی های اداری نیز در این زمینه برداشته شود.
وی اظهار داشت: دامن زدن به مسائل سیاسی، حزبی، جناحی، گروهی و حاشیه ای در کهگیلویه و بویراحمد کنار گذاشته شود و تمامی مدیران اجرایی استان برای توسعه و پیشرفت همه جانبه آن تلاش کنند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در چند سال اخیر و با وجود شرایط نه چندان مطلوب اقتصادی کشور مشکل خاصی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز ظرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: این امر مهم به دلیل تلاش جمعی مدیران اجرایی و سه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخی تنگناهای اقتصادی در این استان همکاری مطلوبی در زمینه اجرای برنامه های توسعه ای دارند.
زارعی بیان کرد: برای خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم کهگیلویه و بویراحمد و کاهش مشکلات آنان نباید کمترین کوتاهی، کم کاری و یا سهل انگاری توسط مسئولان اجرایی این استان شود.
وی عنوان کرد: نوع و جنس مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرده و به همین دلیل نیز مسئولیت مدیران اجرایی استان سنگین تر شده است.
زارعی ابراز داشت: لازم است که یک سند راهبردی برای توسعه اقتصادی همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد متناسب با ظرفیت های چشمگیر موجود در این استان تهیه و تدوین شود.
وی گفت: شاخص جمعیت در بحث توزیع اعتبارات و منابع مالی در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش مورد توجه باشد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.