به گزارش ایرنا، کورش داوری روز چهارشنبه در آیین صبحانه سالم در مدارس کهگیلویه اظهار داشت: این طرح به مناسبت هفته سلامت با هدف تأمین سلامت و ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان اجرا شد.
وی افزود: در این طرح دانش آموزان مقطع ابتدائی این شهرستان با صبحانه کامل شامل شیر، پنیر، گردو و خرما آشنا شده و سعی می‌شود با تشویق دانش آموزان علاوه بر خوردن صبحانه، هر روز از این مواد غذایی استفاده کنند.
داوری با اشاره به نقش تغذیه سالم در افزایش قدرت فراگیری دانش آموزان گفت: در برخی موارد شاهد استفاده کودکان و نوجوانان از غذاهای نامناسب و تنقلات بدون خاصیت غذایی هستیم که موجب کاهش فراگیری دروس به علت خستگی و کم توانی در کلاس درس یا حین مطالعه می‌شود.
وی افزود: برپایی سفره‌های سلامتی و صرف صبحانه با همکلاسی‌ها در محیط مدرسه می‌تواند بستر ساز و ترویج دهنده این فرهنگ در بین دانش آموزان و خانواده‌ها باشد.
همچنین تعدادی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در طول این هفته با برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم در جمع دانش آموزان و والدین آنها بستر ساز و ترویج دهنده این فرهنگ در بین دانش آموزان و خانواده‌ها شدند.
برنامه صبحانه سالم با همکاری آموزش و پرورش در دبستان لیلا در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از 19 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد هشت هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.