طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.
عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی بیش از 299 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نوسازی بافت فرسوده هزینه شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 2 هزار پرونده برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان تشکیل شده است.
رحیمی اظهار داشت: یکهزار و100 واحد مسکونی تاکنون در بافت فرسوده دوگنبدان تخریب شده است.
وی ابراز کرد: بیش از پنج هزار و 400 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد که بر اساس طرح احیای بافت فرسوده 69 درصد معادل سه هزار و 700 واحد مسکونی تا سال 1398 نوسازی خواهد شد.
رحیمی تصریح کرد: برای نوسازی این میزان واحد مسکونی بیش از یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ابراز داشت: برای هر یک از این واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
فرماندار تصریح کرد: با توجه به تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کمک بلاعوض، تخریب رایگان و سایر کمک‌های غیر نقدی، هم اکنون زمان مناسبی برای شروع عملیات بازسازی واحدها از سوی مالکین در جهت ایجاد ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله و سایر رخدادهای طبیعی است.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
20 هزار نفر از شهروندان دوگنبدان در بافت فرسوده این شهر زندگی می‌کنند که کارشناسان همواره راجع به خطرات آن هشدار می دهند.
کارشناسان شهرسازی ،بافت فرسوده گچساران را بدلیل کم عرض و پلکانی بودن معابرو نبود دسترسی به واحدهای مسکونی یکی از نادرترین بافت های فرسوده در سطح کشور عنوان می کنند و به همین دلبل درصورت بروز هرگونه حادثه ،امداد رسانی به برخی ازمحلات بافت فرسوده گچساران غیر ممکن است.
محله های کیامرثی، رادک، سادات و لبنان از جمله مناطق دارای بافت فرسوده در شهر دوگنبدان هستند.
مساحت و سرانه کاربری اراضی بافت فرسوده در محدوده طرح شامل مسکونی 70 هزار و 832 متر مربع، تجاری و خرده فروشی 49 هزار و 19 متر مربع، تجاری و خدمات مالی و بانکی 6 هزار و 723 متر مربع، تجاری و خدمات خانگی و خودرو پنج هزار و 678 متر مربع، پارک و فضای سبز 52 هزار و 372 متر مربع، اداری 15 هزار و 235 متر مربع، مذهبی و فرهنگی شش هزار و 717 متر مربع است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.