زواره آزادپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان باغ در شهرستان های گرمسیری گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ایجاد می شود.
وی بیان کرد: 250هکتار باغ بادام دیم و گل محمدی، امسال در شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: تأمین یارانه نهال، تامین آب با اجرای طرح های پمپاژ آب و حفر گودال از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی برای اجرای طرح توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:2 هزار هکتار زمین در سال جاری برای توسعه باغستان ها در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است.
آزادپور اظهار داشت: بادام و انجیر دیم، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گونه‌های اولویت دار برای توسعه باغ در این استان است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد باغ برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و ظرفیت های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه باغداری افزود: توسعه باغستان ها از برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی این استان است.
در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار استان احداث شده است.
آزاد پور سطح زیر کشت باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 43 هزار و 400 هکتار دانست و گفت: میزان تولید سالانه محصولات باغی در استان نیز 256 هزار تن است.
وی گفت: طرح اجرای استعداد یابی ایجاد 50 هزار هکتار باغ در نقاط مختلف این استان از برنامه‌های توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
آزادپور اظهار داشت: براساس یک برنامه پنج ساله 50 هزار هکتار باغ شامل انگور دیم، انجیر دیم، گل محمدی، بادام دیم و گیاهان دارویی در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ایجاد 50 هزار هکتار باغ در زمین‌های شیبدار با بارندگی بیش از 300 میلیمتر و پراکنش مطلوب پس از واگذاری اراضی ملی آغاز می‌شود.
آزادپور تصریح کرد: واگذاری زمین‌های ملی با مشارکت منابع طبیعی به صورت اجاره 99 ساله، توزیع نهال و آموزش کاشت، داشت و برداشت از برنامه‌های دولت دوازدهم برای اجرای این طرح است.
سالانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.