به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح‌های عمرانی و اقتصادی گچساران افزود: تا زمانی که زیرساخت‌های عمرانی در استان تقویت نشود امکان رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال فراهم نخواهد شد.
احمدی گفت: کارهای عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص و سخت گذر بودن جاده‌های ارتباطی آن پرهزینه‌تر از دیگر نقاط کشور است.
وی ابراز کرد: نظارت بر طرح‌های عمرانی باید زیاد باشد و مسئولان مشکلات را رصد و گزارش کنند.
احمدی تصریح کرد: با وجود تزریق منابع مالی پیشرفت خوبی در طرح‌های اقتصادی عمرانی گچساران حاصل نشده که مهمترین دلایل آن پیگیری نکردن مدیران و عدم نظارت کافی مجریان با عدم تخصیص اعتبارات است.
وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات طرح‌های نیمه کاره مربوط به خود باید اقدام کرده و از نابودی منابع و ثروت کشور جلوگیری کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هشت طرح مربوط به زیرساخت‌های ورزشی از محل هدایای خاص وزارت نفت در شهرستان نفتخیز گچساران با اعتباری بیش از 900 میلیارد ریال در دست اجراست.
وی ابراز کرد: 48 طرح عمران روستایی با اعتباری بیش از 136 میلیارد و 795 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان در حال اجراست.
تاجگردون ابراز کرد: 6 طرح بزرگ راهسازی نیز با اعتباری بیش از 2 هزارو 50 میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.
نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: 6 طرح فرهنگی اجتماعی در بافت فرسوده دوگنبدان در حال اجرا است.
تاجگردون تصریح کرد: بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به مساحت 160 هکتار واقع شده که جمعیتی بیش از 22 هزار نفر در آن ساکن هستند.
وی ابراز داشت: پتروشیمی گچساران از معدود پتروشیمی‌های کشور است که اعتبار اسنادی (آل.سی) آن گشایش یافته و تاکنون 110 میلیون دلار برداشت شده است که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست.
تاجگردون تصریح کرد: روند عملیات احداث کارخانه پتروشیمی گچساران مطلوب است و براساس برنامه زمان بندی تا پایان سال 97 این طرح بهره برداری می‌شود.
تاجگردون گفت: 120 میلیارد ریال اعتبار امسال به راهداری گچساران تخصیص یافت که از این میزان 20 میلیارد ریال استانی و 100 میلیارد ریال ملی است.
تاجگردون گفت: طرح تأمین آب در مناطق دشت 6 هزار و 500 هکتاری لیشتر، سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و علی آباد، یک هزار و 200 هکتار از زمین‌های دشت مور، زمین‌های کشاورزی تنگ انگشتری به میزان یک هزار هکتار از مهمترین طرح‌های در حال اجرای انتقال آب به زمین‌های کشاورزی دیم شهرستان‌های گچساران و باشت است.
وی میزان اعتبار هزینه شده یا پیش بینی شده برای این طرح‌ها را پنج هزار و 500 میلیارد ریال ذکر کرد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.