به گزارش ایرنا، سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه ‌ای خطاب به تمامی دستگاه های اجرایی تاکید کرده در راستای اجرای بند الف ماده 68 قانون برنامه ششم توسعه، در مدت 2 هفته از تاریخ ابلاغ این دستور العمل زیر ساخت های لازم را جهت حذف دریافت کپی مدارک هویتی از شهروندان مهیا کنند.
در بند الف ماده 68 قانون برنامه ششم آمده است: به‌منظور ایجاد نظام اطلاعات استنادپذیر الکترونیکی و کمک به مقابله با جعل، از پایان سال دوم اجرای قانون برنامه دستگاه های اجرائی، واحدهای زیرنظر رهبری اعم از نظامی و غیرنظامی با موافقت ایشان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مؤسسات خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار مأموریت عمومی با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مکلفند استعلامات هویت اشخاص حقیقی، کالا و خدمات، دارائی‌های منقول و غیرمنقول (از جمله ملک، وسایل نقلیه و اوارق بهادار) و نشانی مکان‌محور را به‌صورت الکترونیکی و براساس مفاد نقشه جامع دولت الکترونیک کشور در چهارچوب قانون انجام دهند.
محمد علی تقوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش زیرساخت و احداث شبکه استعلام این امکان هم اینک برای تمامی دستگاه ها فراهم شده تا به صورت برخط و آنلاین بتوانند استعلامات هویتی خود را از طریق سامانه ثبت احوال انجام دهند.
هم اینک نیز بیش از 230 نهاد وشرکت دولتی در سطح استان به شبکه دولت الکترونیک متصل هستند.
وی بیان کرد: کمتر از 30 دستگاه دیگر هنوز به این سیستم متصل نیستند که بر این اساس باید در اسرع وقت خود را به شبکه ملی الکترونیک متصل کنند.
وی بیان کرد: راهکار و شرط لازم برای اجرای این بخشنامه اتصال تمامی دستگاه های اجرایی به شبکه ملی دولت الکترونیک است.
تقوی گفت: نهادهایی که در استان از طریق اتوماسیون اداری و سیستم الکترونیکی به سازمان و وزارتخانه مربوطه خود در مرکز وصل است برای اجرای این بخشنامه کمتر دچار مشکل هستند.
وی افزود: با ابلاغ این دستورالعمل و بخشنامه جدید هم اینک دستگاه های متولی ، شرکت ها وموسسات دولتی و حتی خصوصی برای انجام امور اداری افراد حق دریافت کپی مدارک هویتی از آنها را ندارند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای این طرح از حدود 2 سال پیش تاکنون به صورت نمونه در برخی استان های کشور اجرا شده بود که امسال در بخشنامه کلی به سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی اجرای این طرح را برای تمامی دستگاه ها ونهادهای دولتی الزامی دانست و گفت: جلوگیری از جعل اسناد و افزایش سلامت اداری ،کاهش هزینه های اضافی و حذف برکراسی های غیرضرور از مهمترین اهداف این طرح است.
وی تاکید کرد: اقدامات و زیرساخت‌های لازم در ثبت احوال انجام گرفته و در صورتی که هر دستگاه اجرایی از طریق وزارتخانه و یا سازمان مرکزی خود با سامانه استعلام هویتی ثبت احوال ارتباط خود را برقرار کنند، می‌توانند اقلام هویتی مورد نیاز خود را از طریق سامانه برخط با ثبت احوال دریافت کنند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که این کار نیز با شتاب در حال انجام نهایی است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون برای 265 هزار نفر از افراد بالای 15 سال سن در استان کارت ملی هوشمند صادر شده است.
جمعیت هدف دریافت کارت ملی هوشمند در استان 517 هزار نفر است که تا پایان سال جاری مهلت دارند که برای جایگزین کردن کارت ملی قدیمی خود اقدام کنند.
وی همچنین گفت: تاکنون و ظرف چهار سال گذشته 230 هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شده است.
استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 700هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار:علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.