کامروز امینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال 1396، 91 مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در سطح جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
وی افزود: از این تعداد 61 مورد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا، 11 مورد در حوزه گچساران و 19 مورد در حوزه کهگیلویه بوده است.
امینی بیان کرد: همچنین 78 درصد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مسیرهای برون شهری رخ داده است.
وی عنوان کرد: 71 مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در مسیرهای برون شهری، 15 مورد در مسیرهای درون شهری و پنج مورد در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از 91 فوتی حوادث رانندگی این استان در 6 ماهه نخست سال 1396، 54 درصد متأهل بوده است.
وی ابراز داشت: از این تعداد نیز 65 نفر مرد و 26 نفر زن بوده اند.
امینی گفت: ماه فروردین در صدر ماه‌های پر حادثه سال 1396 با 20 مورد فوتی در 6 ماه نخست سال بوده است.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشت.
در مجموع 120 نقطه حادثه‌خیز در این استان وجود دارد که از این تعداد بیش از 47 نقطه جزء نقاط حادثه‌خیز شناسنامه دار ملی است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
براساس برنامه ریزی ها جاده چهار خطه 145 کیلومتری بابامیدان گچساران به بهبهان تا پایان سال 1397 تکمیل می شود که تکمیل این طرح نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای دارد.
تکمیل بزرگراه یاسوج به سمیرم و یاسوج -بابامیدان _گچساران به بهبهان از جمله طرح‌های مهم در دست ساخت در کهگیلویه و بویراحمد است که نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.