به گزارش ایرنا، گروه های مختلف مردمی در فضاهای مجازی و محافل گوناگون نسبت به سخنان سخیف دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان دادند.
مردم این خطه با گویش های مختلف در گروه ها و کانال های تلگرامی و محافل انزجار خود را نسبت به سخنان بی پایه و اساس ترامپ ابراز کردند.
یک تحلیلگر سیاسی و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی گفت: ترامپ با سخنان خود تاریخ تمدن ملت ایران و مرزهای جغرافیای جهانی را نادیده گرفت.
یدالله مرادی افزود: رجزخوانی های ترامپ تغییر رفتار جدید نبود و موضع گیرهای او ادامه رفتارهای افرادی از جمله ریگان و بوش و سایر سران آمریکاست.
وی سخنان ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ریشه در قانون موسوم به 'کاتسا 'دانست و افزود: سپاه از ابتدای شکل گیری خواری در چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.
مرادی سخنان ترامپ درباره خیلج فارس را مغایر با حقوق بین الملل و توهین به هویت و غرور ملی ایرانیان خواند.
وی تصریح کرد: برجام مسیری برای اثبات سلامت برنامه هسته ای ایران و دور کردن فضای روانی ایران هراسی است .
یک فرهنگی ساکن دهدشت با اشاره به تجربیات ایران در چهار دهه گذشته گفت: موضع گیری های ستیزه جویانه سران آمریکا درباره جمهوری اسلامی تازگی ندارد و ملت ایران تجربه های تاریخی زیادی از این اظهارات دارند.
مینا حسنی افزود: این سخنان باعث یکدلی ملت و مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای پیشرفت بیشتر ایران اسلامی خواهد شد.
یک دانشجوی یاسوجی گفت: نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردمی واهمه ای از این رخزخوانی ها ندارد.
رویا محمدی افزود:سخنان رییس جمهور ایران پاسخ عالمانه ای به اظهارات سخیف ترامپ است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای نیز با درج تصاویری از آرم سپاه و قبر سرباز آمریکایی که نام خلیج فارس بر روی آن نوشته شده بود در کانال تلگرامی خود، از موضع گیری ترامپ انتقاد کرد.
تاجگردون گفت:برجام یک قطعنامه بین المللی است و ساختار آن «یاهمه-یاهیچ»، «غیرقابل‌تغییر» و«غیرقابل تعلیق» است.
وی بیان کرد: ساختار متشکل از اعتماد و مذاکره است.
تاجگردون تصریح کرد:روی سنگ قبر سرباز آمریکایی نام خلیج فارس حک شده، در حالی که ترامپ، رییس جمهور آمریکا خلیج همیشه فارس را خلیج ع.ر.ب.ی خطاب کرده است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به موضع گیریهای خصمانه ترامپ گفت: سپاه سنگر مستحکم انقلاب اسلامی است.
عدل هاشمی پور افزود: این سخنان باعث اعتماد بیشتر مردم به سپاه و افزایش همبستگی ملی می شود.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سخنان ترامپ تکرار مواضع خصمانه گذشته و نشانه تداوم رویه بدعهدی های گذشته است.
گزارشگر: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: مسعود علیزاده
/1662/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.