به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران افزود: مردم ایران اسلامی در خروشی برگرفته از فرهنگ انسان ساز تشیع در این آیین با آرمان‌های سیدالشهدا (ع) تجدید بیعت کردند.
وی بیان کرد: شهید حججی الگویی از رهروان واقعی ابا عبدالله حسین (ع) است.
شهید محسن حججی 25 ساله از اهالی نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد گذشته در نبرد با تکفیری‌های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از 2 روز اسارت، تکفیری‌های داعش با جدا کردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت.
امام جمعه شهر دوگنبدان با اشاره به در پیش بودن سوگواری‌های عاشورا و تاسوعا تصریح کرد: این روزها فرصتی برای پیاده کردن اندیشه حسینی در زندگی واقعی شیعیان است.
حجازی تهدیدهای فضای مجازی برای سست کردن احکام دین در بین جوانان را یادآور شد و افزود: سهل‌انگاری درباره آموزه‌های دینی در عمل پیروی از سیره معاویه است.
وی از مداحان و مبلغان دینی خواست نسبت به آگاه سازی مردم در حین آیین‌های محرم درباره نهادینه شدن سیره آل عبا تلاش بیشتری کنند.
حجازی در بخش دیگری از سخنانش به مساله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و ابراز داشت: استقلال کردستان فتنه‌ای است که جز تهدیدهای اقتصادی و امنیتی دستاوردی برای مردم ندارد.
حجازی گفت: خنثی کردن این فتنه شوم نیازمند هوشیاری مردم اقلیم کردستان عراق است.
وی ابراز داشت: اجماع تمام کشورهای جهان و مخالفت بخش عمده‌ای از احزاب کردنشین عراق نقطه امید مقابله با این نقشه است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.