ولی بهره‌مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان کاهش دید در استان کهگیلویه و بویراحمد ساعتی پیش در شهر دهدشت به میزان سه هزار متر ثبت شده است.
وی بیان کرد که میزان دید افقی در شهر لیکک چهار هزار متر، شهر دوگنبدان پنج هزار متر و منطقه امامزاده جعفر هفت هزار متر گزارش شده است.
دید افقی در شرایط استاندارد 10 کیلومتر است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در این استان تا 24 ساعت آینده ادامه دارد.
بهره‌مند ابراز داشت که منطقه امامزاده جعفر با 45 درجه سانتی‌گراد و شهر یاسوج با 20 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
کارشناسان به استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را توصیه می‌کنند.
برخی مناطق شهرستان گچساران از توابع کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در حوزه دهستان‌های لیشتر و بی‌بی حکیمه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تأسیسات نفتی دارای آلایندگی زیست محیطی است.
بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در بسیاری از روزهای آلوده هوای این شهرستان خانه نشین بوده‌اند.
کارشناسان حوزه سلامت می‌گویند: سوزش‌های چشمی، حساسیت‌های پوستی و احتمال بروز بیماری مانند سرطان لزوم تلاش برای پیشگیری از پدیده گرد و غبار را 2 چندان کرده است.
کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه عسل از دیگر پیامدهای آلودگی هواست.
کارشناسان مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز را از جمله راهکارهای کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌دانند.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.