به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با بیان اینکه آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به‌فرمان امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس نام‌گذاری شده، اظهار داشت: در این روز مهم قدرت جهان اسلام به رخ دنیا و به‌ویژه استعمارگران کشیده می‌شود.
وی افزود که این نام‌گذاری با تدبیر، آینده نگری و بصیرت مثال زدنی امام راحل انجام شد و هدف اصلی آن نیز دفاع از ملت مظلوم فلسطین و دیگر مسلمانان جهان است.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه حضور در مراسم‌هایی از جمله راهپیمایی روز جهانی قدس عبادت است، بیان کرد: قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد همچون همیشه حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری خواهند داشت.
حجت الاسلام موسوی اعظم 26 خرداد سالروز شهادت بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد از اعضای فدائیان اسلام را یادآور شد و عنوان کرد که این چهار مجاهد عرصه دین در سال 1344 توسط رژیم پهلوی و به دنبال ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت به‌عنوان عامل اصلی تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون به شهادت رسیدند.
وی ابراز داشت: قانون ننگین کاپیتولاسیون در صورت اجرا شدن عزت و اعتلای دینی و ملی ایرانیان را خدشه دار می‌کرد و به همین دلیل نیز با مخالفت شدید امام خمینی (ره) و دیگر روحانیان کشور مواجه شد.
امام جمعه موقت یاسوج با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، گفت که درک فضائل و ابعاد شخصیتی امام اول شیعیان از عهده افراد عادی خارج بوده و چند ویژگی برجسته ایشان نیز شامل ساده زیستی، تلاش برای برقراری عدالت و دقت در حفظ بیت‌المال است.
حجت الاسلام موسوی اعظم اظهار داشت: مدیران جامعه اسلامی باید با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) از اشرافی گری و زندگی تجملاتی به‌طور جدی پرهیز کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.