به گزارش ایرنا، تلاش برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده آنان، برپایی ده‌ها سفره اکرام ایتام با مشارکت مردم و نهادهای حمایتی، جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح همای رحمت و توزیع سبدهای غذایی با اهدای کمک‌های مردمی از سوی موسسه‌های خیریه گوشه‌هایی از این بخشش‌ها با تأسی از سیره بزرگان آئین تشیع است.
** برنامه نهادهای حمایتی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مفتاح الجنه یکی از برنامه‌های کمیته امداد در همه ایام بخصوص در ماه مبارک رمضان است.
فرید محبی عنوان کرد: کمیته امداد در این طرح زمینه حضور خیران، متمکنین و مسئولان را برای آشنایی با مشکلات خانواده‌های نیازمند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی آنها فراهم می‌کند.
وی اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد ریال در زمینه اطعام و افطار نیازمندان، فطریه و کفاره به نیازمندان این نهاد کمک شد.
محبی تهیه و طبخ غذای گرم در قالب طرح اطعام نیازمندان، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، طرح جمع آوری سبدهای غذایی و طرح جمع آوری فطریه و کفاره را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
** تلاش برای آزادی و حمایت از خانواده زندانیان
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان گچساران گفت: 410 میلیون ریال در برگزاری جشن نسیم مهر برای آزادی زندانیان و خانواده آنها در این شهرستان جمع آوری شد.
افشین نارکی افزود: از این میزان مبلغ جمع آوری شده 300 میلیون ریال برای کمک به خانواده زندانیان بوده است.
وی بیان کرد: یک زندانی نیازمند و آبرومند نیز با مساعدت مالی یکی از این خیران این شهرستان در جشن نسیم مهر گچساران از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.
وی گفت: این خیر گچسارانی 110 میلیون ریال برای آزادی این زندانی کمک کرد.
جشن نسیم مهر گچساران 10 خرداد سال جاری در فرمانداری گچساران برگزار شد.
**توزیع سبدهای مواد غذایی
مدیر موسسه خیریه هیات متوسلین سیدالشهدای گچساران گفت: توزیع سه هزار سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان بین نیازمندان از جمله ایتام و خانواده زندانیان در این شهرستان در حال انجام است.
رامین توفیقی افزود که این سبد کالا شامل اقلامی مانند برنج، روغن، ماکارونی، سویا، رب گوجه و پودر رخت شویی است.
وی بیان کرد که اقلام مورد نیاز این اقدام خداپسندانه با یک میلیارد ریال اعتبار اهدایی خیران خریداری شده است.
توفیقی با اشاره به سنت حسنه دستگیری از نیازمندان در بین بزرگان اسلام تصریح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای احیای این ارزش‌ها است.
** طرح همای رحمت
رئیس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: طرح ˈهمای رحمت ˈ یکی از برنامه‌های این نهاد برای جلب کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان است.
احمد فتحیˈ افزود: داوطلبان، خیران، افراد توانمند و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به‌منظور رساندن به دست نیازمندان به پایگاه‌های این طرح و یا جمعیت هلال احمر گچساران تحویل دهند.
** کریم اهل بیت مهمترین لقب امام حسن مجتبی (ع)
امام جمعه شهر دوگنبدان با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت که کریم اهل بیت مشهورترین لقب این امام همام است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی بیان کرد که ماه رمضان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان است.
وی بیان کرد که هیچ فقیری از خانه امام حسن مجتبی (ع) دست خالی باز نمی گشت و افزون بر این، امام دوم شیعیان با فروتنی و تدبیر برای کمک به تهیدستان آبرومندی که روی طلب کردن نداشتند، به خانه آن‌ها می‌رفت.
امام حسن مجتبی (ع) 15 رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد.
دومین پیشوای مسلمین 28 صف سال 49 هجری در 47 سالگی مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر ایشان را در قبرستان بقیع به خاک سپردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.