به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز یکشنبه در نشست صمیمی و عیدانه با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که یکی از رسالت های مهم رسانه در عرصه حساس انتخابات به ویژه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این است که گزینش بر مدار قومیت و طایفه به انتخاب بر مبنای تدبیر، تعهد و عقلانیت تبدیل شود.
وی تصریح کرد که رسانه ها به عنوان یکی از ابزارهای موثر و رکن چهارم دمکراسی در جامعه باید فضایی را در جامعه ایجاد کنند که فرآیند انتخابات که مظهر و نماد کامل مردم سالاری دینی و شاخصی برای سنجش عزت و اقتدار کشور در عرصه های داخلی و بین المللی است از مسیر اصلی خود منحرف نشود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت که رسانه ها خود نیز مسئولیت دارند که از دامن زدن به بحث های حساسیت زای طایفه ای، اختلافات و مسائل قومی و قبیله ای بپرهیزند.
حجت الاسلام مزارعی، نقش رسانه ها را در جهت گیری ها و تغییر رویکردها در انتخابات مهم خواند و افزود: خبرنگاران همان میزان که در ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت مردم موثر هستند در سوق دادن مردم به سمت التهاب، تنش و منحرف ساختن مسیر انتخابات نیز تاثیر گذارند.
وی، تکیه به برخی خبرهای منفی و در راستای ناامید کردن مردم و جامعه را از آفت های پیش رو در فعالیت های رسانه ای دانست و گفت که سعی شود رسانه ها همواره خبرهایی را منعکس و انتشار دهند که کمترین آثار تخریبی و تنش در جامعه را داشته باشد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت رعایت مسایل اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین فاکتور در ایجاد آرامش و یا التهاب در عرصه انتخابات از سوی رسانه های جمعی تاکید کرد.
حجت الاسلام مزارعی مهمترین ملاک برای دستگاه قضایی، مجریان و دست اندرکاران انتخابات اعم از نظارتی، اجرایی و امنیتی را قانون دانست و خواستار آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این راستا از سوی رسانه ها شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات مهم در 29 اردیبهشت سال جاری و نقش مهم اصحاب رسانه در برگزاری پرشور آن گفت: رسانه ها در تامین امنیت روحی و روانی جامعه نقش مهمی دارند و باید در این راستا تلاش کنند.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، خبر رسانی و تحلیل صحیح اخبار و گزارش ها می توانند به تامین هر چه بیشتر امنیت و آرامش این استان در انتخابات پیش رو کمک کنند.
وی بر ضرورت رعایت قانون، صداقت و امانت داری در انتشار اخبار از سوی رسانه ها و جهت گیری جامعه و نامزدهای انتخاباتی نسبت به اصل قانون و ایجاد آرامش در عرصه انتخابات تاکید کرد.
دهبانی پور با بیان اینکه شمار سایت ها و پایگاه های خبری مجوز دار تا قبل از آغاز دولت یازدهم 2 مورد بوده است، گفت: هم اینک تعداد پایگاه ها دارای مجوز در این استان به بیش از 40 مورد رسیده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.