حجت الاسلام سید جواد خاضع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 12 فروردین یکی از روزهای سرنوشت ساز، تاریخی و مهم کشور و ملت ایران به شمار می رود.
وی افزود که در این روز با رأی قاطع ملت ایران نظام سیاسی کشور پس از 2 هزار و 500 سال از سلطنتی به جمهوری اسلامی و حکومت الهی و دینی تغییر کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 12 فروردین سال 1358 ملت ایران با رأی 98.2 درصدی خود ساختار سیاسی و اجتماعی کشور را متحول کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر شد و چنین روز مهمی به نام روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.
حجت الاسلام خاضع عنوان کرد که 12 فروردین سال 1358 نظامی بوجود آمد که حکومت اسلامی را بر اساس موازین و آموزه ‌های دینی به منصه ظهور رساند.
وی ابراز داشت: «جمهوری اسلامی» شکل نوینی از نظام های حکومتی است که تلاش می کند با الهام گرفتن از تعالیم دین مبین اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی ارائه دهد تا نیازهای مادی و معنوی انسان تامین شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که هنگام تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی رژیم پهلوی مواردی شامل «جمهوری دموکراتیک»، «جمهوری» و یا «حکومت اسلامی» مطرح شد اما امام خمینی (ره) بر «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کرد.
حجت الاسلام خاضع اظهار داشت: این تاکید امام خمینی (ره) نیز بر اساس خواست ملت ایران در دوران مبارزات ضد ستمشاهی بود که در شعار آنها موج می زد و مردم در تمامی تظاهرات‌ ها یکپارچه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌ زدند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.