به گزارش ایرنا، روشن است که تمام جریان‌های سیاسی، قومی و حزبی با اصل نظام مردم سالاری دینی موافقند، اما نادیده گرفتن عملکرد مثبت مسئولان، مانور برخی منتقدان دولت تدبیر و امید بر روی پاشنه آشیل‌هایی که میراث دولت‌های گذشته است، می‌تواند زمینه ساز بروز اختلافات باشد.
آیا ارسال کلیپ‌هایی با کلیدواژه شرمساری در فضای مجازی خطاب به رئیس جمهوری اسلامی به عنوان منتخب میلیون‌ها ایرانی موافق با اخلاق اسلامی و آزادی‌های مدنی است.
کارشناسان داخلی و خارجی کنترل تورم، افزایش شاخص‌های اقتصادی، طرح تحول سلامت، توافق برجام و سیاست خارجه مطلوب که اثر خود را در افزایش سهمیه ایران در نفت اوپک نشان داد را از موفقیت‌های برجسته دولت می‌دانند اما متأسفانه در هیاهوی مسائلی چون حقوق‌های نامتعارف یا بی تدبیری‌هایی مانند لغو سخنرانی چند چهره سیاسی در ماه‌های اخیر با نقدهای غیرمنصفانه رنگ باخته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات دولت تدبیر و امید از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی با رویکرد منصفانه‌تری ارزیابی شود.
سید موسی خادمی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های به جا مانده از دولت گذشته و خدمات ماندگار دولت یازدهم در امور عمرانی، شفاف سازی امور و کارهای زیربنایی افزود: برخی تحلیل‌ها در مورد نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی به دور از انصاف است.
وی بیان کرد: در سه سال گذشته 42 مورد استخدامی در این استان صورت گرفته که از این تعداد 32 مورد آن با انجام مراحل قانونی و آزمون بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این در حالی است که در دولت‌های گذشته هر مدیرکلی پنج درصد سهمیه اشتغال در استان را داشت.
خادمی ابراز کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های ارتباط جمعی افزون بر نقدهای منصفانه و خارج از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی خدمات مطلوب دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف را برای تنویر افکار عمومی تشریح کنند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید وارث بدهی‌های زیادی از دولت‌های قبل بوده افزود: دولت یازدهم برای خدمت رسانی همه جانبه به مردم تاکنون از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
خادمی ادامه داد: در زمینه اقتصادی، اقدامات مهمی در دولت یازدهم انجام شده که جامعه علمی کشور آنها را قبول دارد.
وی گفت: با همدلی و کار سیستمی می‌توان مشکلات را به شکل بهتری برطرف کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی، رکود و کمبود فرصت‌های شغلی به عنوان اساسی‌ترین نیازهای امروز ایران گفت: رویکردهای بی طرفانه به کارهای اجرایی و برجسته کردن اصل به جای غرق شدن در حاشیه‌های بی ارزش از نیازهای اساسی کشور است.
غلامرضا تاجگردون بیان کرد: بسیج تمام ظرفیت‌ها برای افزایش رضایتمندی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه نظام مردم سالاری دینی ضروری است.
وی با اشاره به کاهش نرخ تورم از 45 درصد در دولت یازدهم به کمتر از 10 درصد در ماه‌های گذشته افزود: این اقدام خدمتی ماندگار و حاصل تلاش و برنامه ریزی دولتمردان بوده است.
وی بیان کرد: بهبود شاخص اقتصادی از منفی 6.8 به مثبت هفت درصد و موفقیت‌های دولت در افزایش سهمیه نفت اوپک و توافق برجام موفقیت‌های بزرگ دولت یازدهم است.
تاجگردون به برخی نگاه‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: در صورت همدلی و انسجام مسئولان و مردم به دور از نگاه‌های سیاسی می‌توان به بهبود وضعیت کنونی جامعه امیدوار بود.
وی ابراز کرد: سیاسی و جناحی کردن موفقیت‌ها یا شکست‌های دولت‌ها، برای توسعه کشور یک آفت است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق آرمان‌های نظام مردم سالاری دینی مستلزم حفظ انسجام ملی است.
تاجگردون با یادآوری عهدشکنی‌های آمریکا در مسئله برجام اظهار داشت: اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و وحدت ملی هستیم.
وی با یادآوری فضای سیاسی کشور در مورد حقوق‌های نامتعارف اظهار داشت: فساد در هر کشوری وجود دارد، نباید با زیر سؤال بردن مسئولان خدمت گذار زمینه دامن زدن به اختلافات را فراهم کرد.
تاجگردون رسالت رسانه‌های ارتباط جمعی در زمینه صیانت از ارزش‌های نظام اسلامی و ایجاد رأفت اسلامی را سنگین دانست و گفت: تحلیل‌های منصفانه و بی‌طرفانه برای شفاف سازی امور نقش اثرگذاری در آرام کردن اوضاع کشور دارد.
یک فعال سیاسی ساکن شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: زیر سؤال بردن آمارهایی که کاهش نرخ تورم از 45 در صد در سال 92 به کمتر از 9 درصد در سال 95، افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی 6.8 در سال 91 به هفت درصد در سال 95 و مثبت شدن تراز تجاری ایران پس از 37 سال گوشه‌ای از آن است که نشان دهنده سیاست یک بام و 2 هوای منتقدان دولت دارد.
علی شریفی بیان کرد: بهره‌برداری از رشد نرخ بیکاری که در دولت‌های قبلی نیز بوده به عنوان فرصتی طلایی برای تخریب دولت از سوی منتقدان تبدیل شده است.
وی گفت: نگاهی به تحلیل‌های رسانه‌های ارتباط جمعی با عنوان استخدام‌های فله‌ای و حقوق‌های نامتعارف مصداق‌هایی شفاف برای عملکرد سؤال برانگیز منتقدان دولت در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به اهمیت انصاف و عدالت در اخلاق اسلامی از رسانه‌های ارتباط جمعی خواست در تحلیل‌های خود منصفانه تر عمل کنند.
وی بیان کرد: اگر شفاف سازی خوب است پس چرا اجرای صدها طرح عمرانی، به چرخه تولید برگشتن ده‌ها واحد تولیدی راکد و خدمات ماندگار دیگر دیده نمی‌شود.
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: هر چند دولت یازدهم مانند دولت‌های گذشته با وجود خدمات فراوان اما کارهای بر زمین مانده زیادی دارد به نظر می‌رسد که تخریب هدفدار دولت جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌ای جز هیزم ریختن بر آتش دشمنان ندارد.
وی ابراز کرد: تجربه تاریخی نشان داده ملت ایران هر گاه برای رسیدن به آرمانی با همدل بودن موفق بوده است که این امر می‌تواند ضرورت تلاش برای همدلی به جای دامن زدن به اختلافات را بیشتر کند.
وی گفت: ملتی که در شرایط سخت جنگ و تحریم همواره پایبند به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده هوشیارانه با تشخیص واقعیت‌های موجود قضاوت می‌کند و این غوغاها نمی‌تواند در اراده آنها اثری داشته باشد.
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: نقد و حتی نقدهای بسیار رادیکال از لوازم یک نظام مردم سالار است و دولت حاکم باید به صدای مخالف گوش دهد.
دکتر سید حمدالله اکوانی اظهار داشت: دولت برای پاسخ به نقد مخالفان از ابزارهای لازم برخوردار است که باید از آنها استفاده کند.
وی با بیان اینکه اثبات کارآمدی مهمترین ابزار دولت برای پاسخ به نقد است اضافه کرد: دولت همچنین از ابزارهای شفاف سازی چون رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف برخوردار است و می‌تواند با استفاده از امکانات خود و شفاف سازی عملکرد خود به انتقادات پاسخ دهد.
اکوانی عنوان کرد: بنابراین نباید انتظار داشت صدای مخالف حذف شود، بلکه باید نقد مخالفان را به عنوان فرصت برای رفع نواقص مورد توجه قرار داد.
وی اضافه کرد: در عین حال رعایت اخلاق در انتقاد مهمترین ویژگی نقد سازنده است و منتقدان باید عملکرد و دستاوردهای مثبت و نیز ضعف‌ها را به صورت توأمان ببینند، چنین فضایی بستر را برای تحقق منافع عمومی فراهم می‌کند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110 /8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.