پریسا راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره های آموزشی در تمام شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴رشته صنایع دستی برگزار شد.

وی افزود: هنرجویان صنایع دستی در رشته های حصیر بافی،استاندارد سازی، آشنایی با برند و برند سازی، آشنایی با نشان ملی و مهر اصالت، آشنایی با درجه بندی، آشنایی با بازاریابی و صادرات و واردات صنایع دستی در گمرک، آشنایی با نشان جغرافیایی، گلیم بافی، سبد بافی و چند رشته دیگر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دوره های آموزشی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی در حوزه صنایع دستی صورت گرفته است.

راد بیان کرد: امسال نیز در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نامگذاری شده است کارگاه های صنایع دستی در شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.

۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه (۲۹ فروردین) ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به ۴۹۵۸ نفر رسیده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.