سهراب صیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز با ظرفیت ۵۰ تخت مجهز به همه امکانات رفاهی برای قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا راه اندازی شده است.

انجمن تخصصی گوش، حلق و بینی انگلیس، از دست دادن اشتها و حس بویایی را از علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی و اعلام کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی این انجمن منتشر شده آمده است: شواهد ابتلا به کرونا در دیگر کشورها نشان می‌دهد که این ویروس از طریق چشم، بینی و حلق وارد بدن انسان می‌شود.

آنها اگر کسی علائم معمول ( تب بالا و سرفه مداوم) را از خود بروز نداده اما اشتها و حس بویایی را از دست دهد باید خود را قرنطینه کند تا مانع شیوع کرونا شود.

وی بیان کرد:۶ پرستار، یک پزشک و ۹ نیروی خدماتی شامل نگهبان و خدمه برای خدمات رسانی به افراد مشکوک به کرونا در این مرکز پیش بینی شده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: این مرکز برای قرنطینه افرادی که علائم بیماری ویروس کرونا دارند و ماندن آنها در خانه و اجتماع امکان انتشار آن را افزایش می دهد راه اندازی شده است.

صیدی ابراز داشت: افراد مشکوک به کرونا در این مرکز هر روز از سوی پزشک ویزیت و به مدت چهارده روز قرنطینه می شوند.

وی گفت: در صورت تشخیص به سلامت این افراد پس از آزمایش  پس از ۲ هفته فرد به آغوش خانواده برمی گردد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان نیز پیش از این گفته بود که تاکنون هشت بیماری دارای ویروس کرونای قطعی در گچساران شناسایی شده است که پنج نفر آنان ترخیص شده اند.

۶۷تخت در بیمارستان های شهید رجایی و نفت شهر دوگنبدان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مشارکت فعال مردم در قرنطینه و تعطیلی بازار در روزهای نخست  ورود این ویروس به کهگیلویه وبویراحمد در این شهرستان تحسین برخی از مسئولان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.