حسین کلانتری عصر دوشنبه در بازدید از ایسنتگاه های غربالگری در مبادی ورودی مرکز استان اظهار داشت: کنترل ورودی های استان از منظرهای گوناگون حائز اهمیت است و علاوه بر تامین سلامت هم استانی ها و شهروندان کهگیلویه وبویراحمدی، سلامت گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به این استان را کرده اند را تضمین و موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس خواهد شد.

وی تصریح کرد: ورود و خروج خودروها در مبادی ورودی همچنان باید با قوت وجدیت انجام شود و حتی گذشت از یک مورد مشکوک و یا ابتلا به این ویروس می تواند خسارات سنگینی را در زمینه گسترش و انتقال این ویروس برای استا بهمراه داشته باشد.

کلانتری یادآور شد: با تصمیم ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در کهگیلویه وبویراحمد و در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری ورود خودروهای با پلاک های غیربومی به شهرهای مختلف استان از هه مسیرها ممنوع اعلام شد و این دستور ابلاغی و لازم الاجرا به تمامی فرمانداران هشت گانه استان نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم همه مبادی ورودی استان به صورت ۲۴ ساعته با حساسیت و نظارت شدید کنترل و غربالگری می شوند و در صورت مشاهده هر خودروی با پلاک غیر بومی بازگشت داده می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در صورت مشکوک بودن هر مسافری به ویروس کرونا ۱۴ روز در مکانهای از پیش تعیین  شده نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: چنانچه طبق بررسی ها، معلوم شود که افراد در ورودی های استان مسافر هستند و یا اینکه بومی استان نمی باشند و پلاک خودروی آنها نیز غیربومی است به طور حتم از تردد آنان در استان جلوگیری می شود.

کلانتری تاکید کرد: همانگونه که بارها از طریق رسانه ملی و استانی، سایت ها، پایگاه های خبری و فضای مجازی اعلام شده است به علت تعطیلی هتل ها، رستوران ها، واحدهای بوم گردی، تفرجگاه ها و پارک ها امکان اسکان هیچ مسافری در استان وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان به مهمان نوازی شهرت دارند، عنوان کرد: اکنون حفظ سلامتی میزبان و مهمان اولویت نخست متولیان امر است، و پس از شکست کرونا و در ایام تابستان میزبان مهمانان خواهیم بود.

کلانتری تاکید کرد: سلامت مردم شوخی بردار نیست و در صورت بی توجهی به دستور العمل ها و کوتاهی هیچ عذری از کسی پذیرفتنی نیست.

وی از استقرار تیم های پایش سلامت و ایستگاه های غربالگری در همه محورهای ورودی استان خبر داد و گفت: تیم های غربالگری به صورت ۲۴ ساعته در این محورها مشغول به فعالیت هستند و همه‌ محورها به صورت مرتب رصد و کنترل می شود.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک ۸۶ مورد است و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس در این استان نیز به پنج مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.