محمد یزدان پناه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از غربالگری این تعداد، هفت نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و به بیمارستان شهید جلیل یاسوج ارجاع داده شدند.

وی افزود: خدمات انجام گرفته به صورت روزانه در سامانه سلامت سیب توسط رابطان بهداشتی ثبت می شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: همچنین  روزانه بهورزان در سطح خانه بهداشت، مراقبان سلامت و سایر نیروهای کادر بهداشت و درمانی به غربالگری جمعیت تحت پوشش خود می پردازند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آنها را به سطح بالاتر ارجاع می دهند و این طرح تا پایان غربالگری کل جمعیت تحت پوشش ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از هم استانی ها در سایر استان‌های کشور هستند که در ایام نوروز به استان سفر می کنند و منجر به انتقال بیماری کرونا به استان خواهند شد.

وی ابراز داشت: مراکز غربالگری در ورودی های شهرها تا حدودی در غربالگری موثر بوده ولی کامل نیستند، افرادی که سفر می‌کنند باید خود قرنطینگی داشته باشند و مردم نیز اگر کسی در همسایگی آنها از سفر بازگشته است را باید به مراکز درمانی اطلاع دهند.

تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۴۲ نفر زیر ۵۰ سال هستند.

یکی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده است و ۲ نفر دیگر علائم شدیدی دارند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.