به گزارش خبرنگار مهر، شهرام عسکری بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرایط آب و هوایی و مجاورت استان ما با استان‌های خوزستان و بوشهر، احتمال ورود ملخ صحرایی به مزارع را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه این آفت خسارات فراوانی به مزارع وارد می‌کند، گفت: کشاورزان باید در راستای مقابله با این آفت هوشیار بوده و در صورت مشاهده گزارش دهند.

عسکری همچنین با بیان اینکه این حشره از طریق تخم ریزی گسترش پیدا می‌کند، افزود: ملخ ماده در هر دوره صدها تخم را در یک غلاف وارد خاک می‌کند و در طول زندگی خود که سه تا پنج ماه طول می‌کشد، بین دو تا پنج بار تخم ریزی می‌کند.

وی اظهار داشت: در نتیجه هر ملخ به صورت بالقوه قادر به تولید بیش از هزار حشره دیگر است که این تخم سال‌ها در زمین می‌ماند و هنگامی که شرایط مطلوب باشد، به شفیره تبدیل می‌شود.

عسکری سرعت بالا، پیمایش مسیرهای طولانی و هجوم میلیونی را دلیل خسارت‌های سنگین این ملخ عنوان کرد و گفت: این حشره در مسیر خود علوفه، غلات، صیفی جات، انواع درختان و گیاهان را از بین برده و علف‌های هرز و گیاهان خشکیده را نیز از بین می‌برند.

وی افزود: حمله این آفت، علاوه بر خسارت مستقیم، روی دامداری تأثیرگذار بوده و میزان گوشت و شیر دام‌ها نیز بر اثر کاهش تغذیه تقلیل پیدا می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1383687
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.