عبدالوهاب پورالحسینی روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان  پایش در برابر آفت ملخ با مشارکت پنج  اکیپ متشکل از ۲۰ نفر کارشناس ستادی و مراکز خدماتی انجام شده است.

وی اظهار داشت:  پایش آفت ملخ در مناطق مختلف این شهرستان از جمله بابا کلان، خشاب، لیشتر، دژسلیمان، بابا کلان و منطقه میشان  همچنان در دست انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران ابراز کرد: تیم‌های پایش و ردیابی در حال بررسی سایر مناطق شهرستان هستند.

 وی گفت: انتظار می رود بهره برداران در صورت مشاهده این آفت به جهاد کشاورزی این شهرستان گزارش دهند.

پورالحسینی گفت: دستگاه های سم پاشی و سم مورد نیاز برای مبارزه هم اکنون تامین شده و در صورت افزایش تعداد ملخ ها عملیات سم پاشی انجام خواهد شد.

ملخ‌های مهاجر که بهمن ماه سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شده بود، تاکنون در برخی استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان مشاهده شده‌اند.

 تخم گذاری ملخ به صورت خوشه‌ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می‌شود.

ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.