آنان معتقدند هر چند مسئولان وظیفه دارند تا از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده کنند اما مردم هم باید پای کار باشند تا بار دیگر سلامتی و نشاط را به سرزمین خود بازگردانیم.

در این شهرستان یکی با بخشیدن اجاره بهای اسفند واحد مسکونی خود،دیگری با اعلام آمادگی برای تولید اقلام بهداشتی و شهرداری و شورای شهر هم با بخشیدن واحدهای تجاری سعی می کنند به همدیگر کمک کنند.

یک شهروند باشتی به نام محمد حسین بلادی کرایه اسفند واحد مسکونی خود که ۵۰۰ هزار تومان است را به مستاجر خود بخشید.

وی با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا باعث کسادی بازار  و فشار اقتصادی به فعالان مشاغل آزاد شده است افزود: در این شرایط سخت باید هر فردی هر کاری از دستش برمی آید انجام دهد.

وی بیان کرد: روزهای سخت جنگ با کرونا خواهد گذشت و آنچه باقی خواهد ماند مهربانی و گذشت هایی است که در این روزها در حق همدیگر انجام می دهیم.

بلادی از همه توانمندان خواست تا با قدمی هر چند کوچک برای کمک به معیشت مردم آسیب پذیر  در این شرایط سخت سهیم شوند.

یکی دیگر از شهروندان باشتی می گوید: آئین چهلمین روز درگذشت پدر خود را به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا لغو کرده است.

ج - ح افزود: به دلیل هشدار کارشناسان نسبت به برپایی تجمعات از برگزاری آیین چهلمین روز درگذشت پدر خود خودداری کردم.

فرهاد کریم پور مدیرعامل یک شرکت تولید اقلام بهداشتی با اشاره به کمبود الکل و ژل ضدعفونی کننده گفت:  این شرکت قادر به تولید این مواد بهداشتی برای مرتفع کردن نیاز مردم شهرستان های گچساران و باشت است.

وی با یادآوری اینکه شهرستان های گچساران و باشت کارخانه فراوری و بسته اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا ندارد تاکید کرد: در صورت تامین مواد اولیه یعنی الکل ۹۸ درصد آماده تولید ژل شست و شو و ضدعفونی کننده دست هستم.

شهردار باشت گفت: اجاره اسفند ماه هفت مغازه پاساژ ملکی این شهرداری برای کمک به اصناف که دچار کسادی بازار پس از انتشار ویروس کرونا شده بودند بخشیده شد.

لطف الله موسوی اظهار داشت: مستاجران این واحدهای تجاری از شهرداری جهت بخشیده شدن کرایه این ماه خود به دلیل کسادی بازار تقاضا کردند و شهرداری هم درخواست آنان را به شورای شهر باشت تقدیم کرد.

وی بیان کرد: این پیشنهاد پس از تصویب در شورای شهر باشت عملیاتی شده است.

شهردار باشت تصریح کرد: کرایه هر ماه هر یک از این مغازه ها ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

موسوی با یادآوری این نکته که شکست کرونا نیازمند عزم ملی،مشارکت مردم و مسئولان است افزود: کمک اقتصادی به همنوعان در این روزهای کرونایی پایان سال وظیفه انسانی همه افراد توانمند است.

فرماندار باشت ضدعفونی معابر عمومی،ساختمان های اداری و آموزشی، توزیع اقلام بهداشتی و برنامه های آموزشی در فضای مجازی را از برنامه های مهم پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان ذکر کرد.

سید مسعود حسینی افزود: قرار دادن یک ایستگاه غربالگری تب سنجی در منطقه پل بریم از دیگر اقدامات است که انتشار این ویروس از سوی مسافران در باشت پیشگیری خواهد کرد.

وی بیان کرد:برپایی چادرهای مسافرتی در تفرجگاه های این شهرستان ممنوع است و هیچگونه پذیرش مسافر در تفرجگاه های این شهرستان صورت نمی گیرد.

وی بیان کرد: اسکان گردشگر در مدارس، مهمانسراهای اداری و بوستان های باشت نیز تا کنترل کامل ویروس کرونا ممنوع  است.

فرماندار باشت با یادآوری اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از جان مردم از شهروندان خواست برگزاری مهمانی های خود از مسافران خارج ار شهرستان را به پس از کنترل بیماری کرونا موکول کنند.

وی  افزود: هدف از تعطیلی  مدارس و دانشگاهها افزایش حضور شهروندان و خانواده ها در منزل برای پرهیز از خطر شیوع کرونا است و مردم نباید با بی احتیاطی اقدام به برپایی برنامه هایی چون مهمانی،جشن تولد و امثال آن کنند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار داد.

تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

آزمایش کرونای ۹ شهروند کهگیلویه و بویراحمد مثبت اعلام و هم اکنون تحت مراقبت و درمان هستند.

تاکنون هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به دو هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

نخستین مورد بیماری کرونا کشور روز ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

" کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است.

بیش از یکصدهزار از مردم کشورهای مختلف جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که تعداد زیادی از آنان جان خود را از دست داده اند.





 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.