مجید صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا در حوزه گردشگری استان اندیشیده شده است و طبق دستور وزارتخانه، هرگونه پذیریش مسافر در فضاهای ورزشی، مراکز اقامتی بدون مجوز، زائرسراها، مراکز اقامتی دولتی همچون مدارس و خوابگاه‌ها ممنوع است.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر پذیرش نکردن مسافران نوروزی در استان، به مسافران توصیه می‌شود از سفر به این استان خودداری کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره به مهمان‌نوازی در کشور معروف هستند اما این تصمیم برای سلامتی تمامی مردم کشور گرفته شده است.

صفایی تصریح کرد: تمامی مراکز گردشگری و تفریحی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی عنوان کرد: پس از شکست این ویروس،در  زمان مناسب با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها زمینه حضور مسافران و گردشگران را در استان فراهم خواهیم کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در ایام نوروز برپایی هرگونه کمپ و چادر در فضاهای عمومی و نیز برگزاری هرگونه جشن و مراسم که موجب تجمع مردمی شود، ممنوع است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.